مدل تکاملی طرح ملی فهما در سال 1400 اجرایی می شود


مدل تکاملی طرح ملی فهما در سال 1400 اجرایی می شود

طاهریان با اشاره به اینکه مدل تکاملی طرح ملی فهما در سال 1400 اجرایی خواهد شد، گفت: در این مدت تلاش می شود ضمن فراهم کردن زیرساخت های لازم در کانون های فرهنگی هنری مساجد، آموزش های لازم به اعضا ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عصر امروز (۲۶ آذر) در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان اظهار داشت: طرح ملی فهما از ۲ مهرماه آغاز شد تا در ادامه راه اندازی پرتال جامع بچه های مسجد و سامانه سجا، از ظرفیت فناوری های نوین برای جمع آوری اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فعالان آن بتوانیم بهره بگیریم.

وی به تصویب اساسنامه کانون های مساجد کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: بسیاری از چالش‌های هویتی کانون‌های مساجد با تصویب این اساسنامه برطرف شد و به دنبال آن با تدوین چشم‌انداز کانون‌های فرهنگی هنری، بسیاری از خلاء های نظری نیز مرتفع شد.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: در گام نخست در پرتال جامع بچه‌های مسجد، اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری جمع آوری شد و بعد در ادامه آن، در طرح ملی فهما، اطلاعات مدیران و اعضا و در گام سوم، فعالیت‌ها ثبت می‌شود.

طاهریان با اشاره به اینکه طبق تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه در جریان فهما جشنواره‌ای نیست، افزود: در این رویداد کانون‌ها فعالیت‌های خود را در ۳۳ شاخص فرعی و ۸ شاخص اصلی ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ثبت شده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا ساعت ۲۴ روز ۲۱ دی ماه سال جاری برای انتخاب پایتخت فهما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، استان برتر معرفی و تجلیل در فرصتی مناسب، بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه مدل تکاملی طرح ملی فهما در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد، گفت: در این مدت تلاش می شود ضمن فراهم کردن زیرساخت های لازم در کانون های فرهنگی هنری مساجد، آموزش های لازم به اعضا داده شود.

«ناصر نبی زاده» هم در این مراسم با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، گفت: تدین و ولایت مداری مردم استان باعث شده که خراسان جنوبی از امنیت خوبی برخوردار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد:کانون‌های مساجد در نقاط مختلف استان به عنوان یک مرکز فرهنگی هنری مشغول خدمات رسانی به مخاطبان خود هستند که امید است در بستر رویداد ملی فهما، گام های خوبی برای شناسایی کانون‌های فعال، نیمه فعال و غیرفعال برداشته شود تا به چشم انداز واقعی بهره گیری از ظرفیت این مراکز برسیم.

وی همچنین بر استفاده از فضای مجازی برای تحقق برنامه های فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: اما قبل از تحقق این مهم، ‌باید آموزش‌های لازم ارائه و بسترهای لازم برای عملیاتی شدن اهداف فراهم شود.

همچنین در این جلسه «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از تعامل سازنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با این مجموعه قدردانی کرد.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی