نماینده تهران در مجلس: 13 دستگاه به سازمان مالیاتی اطلاعات نداده‌اند+فیلم


نماینده تهران در مجلس: 13 دستگاه به سازمان مالیاتی اطلاعات نداده‌اند+فیلم

موسوی گفت: اگر این شفافیت را ایجاد کنیم و نظارت عمومی هم اتفاق بیفتد، من فکر می‌کنم این دو باعث می‌شود فساد و ویژه خواری‌هایی که در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد به شدت کم شود و نیازی به اقدامات قضایی و پلیسی هم نخواهیم داشت.

نماینده تهران در مجلس: 13 دستگاه به سازمان مالیاتی اطلاعات نداده‌اند+فیلم

گروه بازرگانی بازارنیوز: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، دو مورد که در بحث مبارزه با فساد جدی گرفته نمی‌شوند را نام برد و گفت: در مشکلات اقتصادی و بحث مبارزه با فساد ما دو بحث را جدی نمی‌گیریم. یکی ارتقا شفافیت سازوکار‌های اجرایی ماست یکی هم تقویت نظارت عمومی است. اگر این دو را کنار هم داشته باشیم فکر می‌کنم از هر اقدام پلیسی دیگری می‌تواند مفید‌تر باشد.

*فکر می کنیم همه اطلاعات باید در کشوی ما باشد
وی افزود: ما نه سازوکارهایمان را شفاف‌تر می‌کنیم، نه زمینه نظرات عمومی را فراهم می‌کنیم. فکر می‌کنیم همه اطلاعات باید در کشوی ما باشد و این کشو را باز می‌کنیم، هزاران اطلاعات داشته باشیم که این باعث می‌شود مشکلات جدید تری اتفاق بیفتد.

موسوی گفت: همیشه وقتی می‌گوییم اطلاعات را بگذار روی میز، قسم می‌خورند که اگر بگوییم مملکت به هم می‌ریزد. حتی همین بحث مالیات را که ما داشتیم پیگیری می‌کردیم، دستگاه ها، اطلاعات خودشان را علی رغم وجود قانون به سازمان مالیاتی نمی‌دادند.۱۳ دستگاه که باید اطلاعات به سازمان مالیاتی می‌دادند این‌ها را قرار نداده بودند. ما این‌ها را اعلام کردیم. این فشار افکار عمومی است.

وی ادامه داد: ما در مجلس همه دستگاه‌های مربوط و وزارت اقتصاد را دعوت کردیم و گفتیم رو دربایستی را کنار بگذارید. این الزام قانونی است و باید اجرا شود. همین یک ماه گذشته رئیس سازمان مالیاتی می‌گفت: اطلاعات دستگاه‌ها می‌آید و تفاهم نامه رد و بدل اطلاعات اتفاق افتاده است.

موسوی تاکید کرد: ما اگر این شفافیت را ایجاد کنیم و نظارت عمومی هم اتفاق بیفتد، من فکر می‌کنم این دو باعث می‌شود فساد و ویژه خواری‌هایی که در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد به شدت کم شود و نیازی به اقدامات قضایی و پلیسی هم نخواهیم داشت.

*درباره کارت های بازرگانی مجلس مصوبه داشت
موسوی این موضوع را به کارت‌های بازرگانی ارتباط داد و گفت: در بحث کارت‌های بازرگانی هم اگر این دو را داشته باشیم و فرایندی که هست شفاف کنیم و هم نظارت عمومی داشته باشیم تخلفات کمتر خواهد شد درحالی که می‌گویم سال گذشته بود که مجلس هم در این خصوص یک مصوبه‌ای داشت که البته الان حضور ذهن دقیق تری ندارم که جزئیات این مصوبه چه بود که فکر می‌کنم بعد از این مصوبه اقدامات خوبی شکل گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب