وانگ یی: کشورهای آسیایی و اروپایی باید مدافع چند جانبه گرایی باشند


وانگ یی: کشورهای آسیایی و اروپایی باید مدافع چند جانبه گرایی باشند

پکن- ایرنا- «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین اظهار کرد کشورهای آسیایی و اروپایی باید در دفاع از چند جانبه گرایی نمونه باشند و سیستم تجارت چند جانبه با رهبری سازمان تجارت جهانی را به عنوان سنگ بنای اصلی نگه دارند.

به گزارش شینهوا، «وانگ یی» دوشنبه شب در چهاردهمین نشست وزرای امور خارجه آسیا و اروپا در مادرید خاطرنشان کرد اجرای سیاست چند جانبه گرایی باید با هدف حفظ صلح و ترویج توسعه، پایبند باشد.

وی از چند جانبه گرایی به عنوان «کلید طلاییم برای برخورد با چالش های جهانی یاد کرد و گفت: مهم نیست نسخه چند جانبه گرایی چیست، هدف آن یاری به صلح و توسعه جهانی است.

وزیر خارجه چین اظهار کرد ما از اصلاحات لازم در سازمان تجارت جهانی و تلاش همه طرف ها برای احیای عملکرد نهاد بازنگری سازمان ملل پشتیبانی می کنیم.

وانگ یی افزود: چین مایل است همراه با کشورهای مسئول با اصرار بر ایده آل بودن چند جانبه گرایی، اصل عدالت و برابری، با اقدامات عملی، از سیستم بین المللی با محوریت سازمان ملل، نظم بین المللی بر اساس قوانین بین المللی و سیستم تجارت چند جانبه بر پایه سازمان تجارت جهانی دفاع کند.  

او با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۰، چین میزبان پانزدهمین کنفرانس امضا کنندگان کنوانسیون تنوع زیستی خواهد بود افزود: ما انتظار داریم که این کنفرانس به نتایجی با اهداف بلند دست یابد و سهم مهمی در برخورد جهان با تغییرات آب و هوا ادا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...