دمای پایتخت کاهش می یابد


دمای پایتخت کاهش می یابد

گودرزی گفت: با ورود سامانه بارش زا از سمت جنوب، بارش باران در برخی مناطق کشور آغاز شده است.

به گزارش افکارنیوز،

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب، بارش‌ها در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، نیمه شرقی یزد، نواحی خلیج فارس و تنگه هرمز، و دریای عمان آغاز شده است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: اواخر وقت امروز برای برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و مناطق جنوبی‌تر رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گفته گودرزی، امشب بارش در استان‌های خوزستان، فارس، غرب کرمان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز از شدت بیشتری برخودار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی، روز سه شنبه جز استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در بیشتر مناطق کشور بارش برف و باران همراه با وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار باران همراه با رعد و برق انتظار می‌رود.

کاهش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

وی از کاهش میزان غلظت آلاینده‌ها ی جوی خبر داد و گفت: فردا میزان غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کاهش می‌یابد که بدین ترتیب با آغاز بارش باران از اواخر امشب برای تهران پیش بینی می‌شود که از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

گودرزی از وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق خبر داد و افزود: با توجه به شدت بارش باران روز سه شنبه در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شمال ایلام آب گرفتگی معابر، بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب بخش‌های مرکز و دامنه زاگرس مرکزی بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه دما در بخش‌های غرب، مرکز کشور و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد، بیان کرد: روز چهارشنبه دما در شمال شرق و شرق کشور ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

گودرزی روز سه شنبه آب‌های جنوب کشور خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای خزر را مواج اعلام کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان از آغاز بارش پراکنده باران از اواخر وقت امشب خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌ها روز سه شنبه شرایط بارش برای تهران مهیاست، ضمن آنکه با کاهش ۳ تا ۴ در جه‌ای دما نوسانات دمایی بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتی گراد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید