نمایش فیلم‌های سینما حقیقت در مشهد آغاز شد


نمایش فیلم‌های سینما حقیقت در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- نمایش فیلم‌های برگزیده سیزدهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران با نام سینما حقیقت از روز دوشنبه در دو پردیس سینمایی اطلس و هویزه آغاز شد و تا پایان هفته ادامه دارد.

رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: نمایش ۲۳ فیلم برگزیده سیزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران به مدت پنج روز در دو پردیس سینمایی اطلس و هویزه مشهد در سه سانس بعد از ظهر و شب آغاز شده است.

سید حجت طباطبایی افزود: نمایش فیلم‌ها در پردیس سینمایی اطلس در سه سانس ۱۶، ۱۸ و ۲۰ و در پردیس سینمایی هویزه در سه سانس ۱۶، ۱۷ و ۲۰ روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری انجام می‌ شود.

وی ادامه داد: پردیس سینمایی اطلس در این روزها فیلم‌های "جایی برای فرشته ها نیست" ساخته سام کلانتری "روزی که رفت" ساخته هادی معصوم دوست، "رنج زیر پوست" ساخته محسن جعفری راد، "مرهم" ساخته مسعود دهنوی، "عالیجناب" ساخته سجاد ایمانی، "روایت رهبری" ساخته مهدی نقویان، "قرقبان" ساخته فتح الله امیری و نیما عسگری، "آبشار" ساخته علی شهابی نژاد، "جمیله" ساخته محمد باقر شاهین، "خانه سنگی" ساخته محمدعلی یزدان پرست، "آنها" ساخته رضا عبیات، "قیچی" ساخته الناز دیبافر، "فرزندان شب" ساخته بهروز نورانی پور، "صحنه‌هایی از یک جدایی" ساخته وحید صداقت، "زمستان است" ساخته مهرداد زاهدیان، "تنها چند متر" ساخته حجت طاهری، "ماهر" ساخته مسعود دهنوی، "سیزده هزار قدم" ساخته اشکان احمدی، "آهسته و آرام" ساخته دلاور دوستانیان، "عروسکان" ساخته علی دلکاری، "چشمها و دستها" ساخته پناه بر خدا رضایی را نمایش می‌ دهد.

رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در پردیس سینمایی هویزه نیز علاوه بر فیلم‌های یاد شده دو فیلم "مادرجبهه ها" ساخته شهرام میراب قدم و "دموکراسی" ساخته تورج کلانتری نیز به نمایش در می آید.

طباطبایی افزود: تماشای فیلم‌ها برای دوستداران سینما به صورت نیم بهاست.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت از ۱۸ تا ۲۵ آبان در پردیس سینمایی چارسو به عنوان کاخ اصلی و موزه سینما به دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار شد.

این جشنواره در بخش مسابقه ملی شامل ۶۲ فیلم بود. از این تعداد، ۲۷ فیلم به گونه مستند کوتاه، ۱۵ فیلم به گونه مستند نیمه‌بلند و ۲۰ فیلم به گونه مستند بلند اختصاص یافته بود که کامران شیردل، یونس شکرخواه، سیف‌الله صمدیان، پیروز کلانتری، حبیب احمدزاده، محمدحسین مهدویان و مونا زندی داوری برای انتخاب برترین مستندها را در این بخش بر عهده داشتند.

همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل امسال که حدود شش هزار فیلم از بیش از ۱۰۰ کشور جهان متقاضی شرکت در آن بودند ۵۴ فیلم در هفت بخش مسابقه و غیررقابتی پذیرفته شدند. در بخش مسابقه بین‌الملل به تفکیک هشت مستند کوتاه، هشت مستند نیمه‌ بلند و هشت مستند بلند با یکدیگر رقابت کردند. همچنین نمایش‌های ویژه شامل هشت فیلم و پرتره شامل هشت فیلم است.

جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و قدردانی از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه نیز برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت برگزار شد و امسال ۲۹ فیلم در آن شرکت کردند و داوری این بخش به عهده محمدمهدی طباطبایی نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان‌پور بود.

بخش‌های دیگراین جشنواره شامل مستندهای کارآفرینی، مستندهای پرتره و نمایش های ویژه بود ضمن این که کارگاه های تخصصی نیز در زمینه ساخت فیلم مستند برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس