پیشگیری از معلولیت‌ها نیازمند مشارکت همگانی است


پیشگیری از معلولیت‌ها نیازمند مشارکت همگانی است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از معلولیت‌ها، کمک به ارتقای شاخص‌های سلامت و خدمات اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است.

فریبرز نیکبخت روز دوشنبه در نشست هماهنگی پیشگیری از معلولیت‌ها و ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان خاش اظهار داشت: هیچ فرد و خانواده‌ای نمی‌خواهد که در جامعه کمبود و ضعفی را احساس کند بنابراین برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانش با اهتمام فراوان باید تلاش کند.

وی افزود: عمل کردن به وظیفه اسلامی، انسانی و احساس تکلیف برای بالا بردن شاخص‌های سلامتی در جامعه از هر گونه آسیب جلوگیری می‌کند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی خاش گفت: تمام خانواده‌ها، مسوولان و دست اندرکاران حوزه اجتماعی باید نسبت به امورات جامعه دغدغه داشته باشند و برای مقابله و پیشگیری از معلولیت‌ها تلاش کنند.
رییس اداره بهزیستی خاش نیز اظهار داشت: طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها در حدود ۴۰ مدرسه، نقاط روستایی، عشایری و محلات حاشیه‌ای این شهر در حال اجراست.
ادریس تمندانی افزود: افزون‌بر ۱۰ هزار فرد در راستای اجرای این طرح از خدمات آموزشی و آگاه‌سازی بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه معلولیت افراد در شاخه‌های مختلف وجود داشته و این معلولیت‌ها برای خانواده‌ها، دولت و جامعه هزینه دارد بنابراین انتظار می‌رود با انجام اقدامات پیشگیرانه خسارت‌های این موضوع را کاهش داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید