پوشش سنتی سمنان با تداوم نمایشگاه مد و لباس فرهنگسازی می‌شود


پوشش سنتی سمنان با تداوم نمایشگاه مد و لباس فرهنگسازی می‌شود

سمنان-ایرنا-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار گفت: تدوام نمایشگاه‌های مد و لباس سنتی می‌تواند به ترویج نوع فرهنگ پوشش استان سمنان کمک کند و ترویج آن در جامعه را به دنبال داشته باشد.

نعمت الله قنبری نیکدل روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:برای برگزاری جشنواره مد و لباس در شهرستان گرمسار برنامه ریزی انجام شده است و بنیاد ملی مد و لباس و سازمان صنعت و معدن آماده همکاری و برپایی این نمایشگاه هستند.

وی افزود: تدوام برپایی نمایشگاه به صورت دائمی و یا سالیانه می تواند تاثیر ماندگارتری داشته باشد، برگزاری نامنظم و تنها یک بار نتیجه ای ندارد و اثرگذار نیست، تداوم نمایشگاه باعث خواهد شد چند سال آینده تاثیر خود را در جامعه نشان دهد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان سمنان و ناشناخته بودن لباس های سنتی این دیار، گفت: رایج نبودن استفاده از لباس سنتی در استان سمنان باعث خواهد شد بسیاری از لباس ها و طرح های آن به فراموشی سپرده شود، در نمایشگاه مد و لباس به برگزاری چند بخش خواهیم پرداخت که کارگاه‌ها و ارائه نقوش و الگوهای طراحی، لباس اجتماع، لباس میراث بومی محلی و گفتمان های تخصصی درباره طراحی لباس با تاکید بر فرهنگ بومی و حجاب و عفاف، از جمله این بخش ها است.

قنبری ادامه داد : برگزاری نمایشگاه مد و لباس و همکاری با تولیدات پوشاک و چاپ طرح ها روی لباس می تواند آینده ای روشن تر را برای طراحی لباس های شهروندان و حتی لباس های فرم مدارس و ادارات به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های تولیدی و طراحی می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گرمسار طبق قوانین در نمایشگاه حضور داشته باشند و به معرفی و فروش محصولات خود بپردازند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار اضافه کرد: تاریخ برپایی این نمایشگاه هنوز قطعی نشده و زمستان ۹۸ یا اوایل سال ۹۹ تاریخ های پیشنهادی برای برپایی این نمایشگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل