معاون استاندار گیلان :انتشار دهندگان اخبار جعلی انتخابات پیگرد قانونی می شوند


معاون استاندار گیلان :انتشار دهندگان اخبار جعلی انتخابات پیگرد قانونی می شوند

رشت- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: با منشأ انتشار اخبار جعلی و دروغین در خصوص آمار تایید و رد صلاحیت شدگان در هیأت های اجرایی که به صورت هدفمند منتشر شده، برخورد می‌شود.

گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا به نقل از محمود قاسم نژاد حاکی است : براساس برنامه زمان بندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فردا (سه شنبه ۲۶ آذرماه) بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های اجرایی پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام از داوطلبان، هیأت‌های اجرایی فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: احراز صلاحیت‌ها براساس مر قانون و استعلام از مراجع چهارگانه صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه آمارهای منتشرشده در فضای مجازی به هیچ وجه صحت ندارد، متذکر شد: با منشأ انتشار اخبار جعلی و دروغین در خصوص آمار تایید و ردصلاحیت شدگان در هیأت های اجرایی که به صورت هدفمند منتشر شده، برخورد می‌شود.

وی یاداور شد: براساس برنامه زمانبندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پس از پایان بررسی صلاحیت‌ها، مراتب رد و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ۲۷ آذرماه توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه ابلاغ می‌شود.

قاسم نژاد تصریح کرد: داوطلبان احراز صلاحیت نشده از ۲۸ آذر تا اول دی‌ماه به مدت چهار روز فرصت دارند تا شکایت خود را به هیأت نظارت استان اعلام کنند.

۴۶۵ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که نسبت به دوره گذشته، ۲۶ درصد رشد داشته است.

حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده که در صورت تأیید در هیأت های اجرایی، کار اخذ آرای مردم در دوم اسفندماه را انجام می دهند.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان