نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌ و فناوری در کرمانشاه برگزار می‌شود


نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌ و فناوری در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - دبیر کمیته نمایشگاه هفته پژوهش‌ و فناوری استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌ و فناوری با هدف تکریم فناوران‌ و پژوهشگران از دوم تا چهارم دی در محل دایمی نمایشگاه‌های کرمانشاه برگزار می‌شود.

معصومه خان‌احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این نمایشگاه با حضور۲۳ دستگاه اجرایی و پژوهشی، شامل دانشگاه‌ها، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، فن بازار و ۵۰ واحد فناور پارک علم و فناوری و مراکز رشد برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد بستری مناسب برای تکریم فناوران، پژوهشگران و نخبگان عرصه علم و فناوری و خودباوری جوانان با دیدن وجود زمینه‌های تبدیل ایده به محصول و خلق ثروت ذکر کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: مردم در این نمایشگاه ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با کاربردهای آن در زندگی روزمره هم آشنا می‌شوند.

وی شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کشف استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران و فن‌آفرینان داخلی، گسترش تجربه‌های علمی و فنی و ایجاد زمینه تعامل و همکاری علمی بین محققان و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی بین اندیشمندان و دانشمندان این حوزه‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا نمایشگاه امسال با توجه به شعار هفته پژوهش که "پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید" نام‌گذاری شده مردم به صورت ملموس تاثیر پژوهش و فناوری را در رونق تولید ببینند.

خان احمدی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه محل تعامل توسعه‌دهندگان پژوهش یعنی محققان و تبدیل‌کنندگان پژوهش به ثروت یعنی فناوران است، همچنین با نمایش دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در این نمایشگاه، محققین، اساتید، دانشجویان، دانش‌آموزان و مدیران صنعتی و مدیران اجرایی برای مشارکت در برنامه‌های تجاری‌سازی تحقیقات و ایده‌پردازی ترغیب می‌شوند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده است تمام اجزای اکوسیستم نوآوری شامل محیط‌های دانشگاهی و دانش آموزی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها و نیز واحدهای تحقیق و توسعه و دیگر اجزا این اکوسیستم در کنار هم به عرضه خدمات و دستاوردها بپردازند.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به برگزاری برنامه‌های جانبی در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه یک غرفه ویژه دانش‌آموزان خواهیم داشت که در آن بازی‌های فکری، سرگرمی، انیمیشن و سایر موارد نمایش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌ انجام شده این غرفه هر روز در چهار نوبت پذیرای حضور دانش‌آموزان کرمانشاه خواهد بود و در هر نوبت هم ۷۰ دانش آموز می‌توانند از غرفه بازدید داشته باشند.

خان احمدی یادآورشد: برپایی کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که در حوزه‌های مختلف به ارائه آموزش‌هایی درخصوص پژوهش و فناوری می‌پردازد.

وی در ادامه برگزاری دومین رویداد انتخاب پایان نامه‌های برتر با قابلیت تجاری سازی در مقطع ارشد و دکتری را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری عنوان کرد و گفت: در این رویداد که با همکاری دانشگاه‌های استان در حال اجراست جوایزی در مراسم اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان کارگزار منطقه سه توانمندسازی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات "رویداد همتا گزینی و کافه سرمایه" همزمان با هفته پژوهش و فناوری ملی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در سالن پنج برگزار می‌کند، گفت: در این رویداد پس از ثبت نام استارت‌آپها و واحدهای فناور بررسی لازم توسط کارگزاری انجام و نشست‌های سرمایه‌گذاری بین واحدهای منتخب سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه به منظور استقبال گسترده‌تر اقشار مختلف مردم از این نمایشگاه برنامه‌های تبلیغاتی خوبی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: در نظر داریم پای عموم مردم و دانش‌آموزان را به این نمایشگاه باز کنیم، برای همین علاوه بر تبلیغاتی که در رسانه‌ها و فضای مجازی خواهیم داشت، تبلیغاتی را در سطح شهر داریم.

او ساعت بازدید از این نمایشگاه را ۹ صبح الی ۱۷ اعلام کرد.

در تقویم رسمی کشور از ۲۳ الی ۲۸ آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو