مردم به رودخانه ها و تاسیسات آبی هرمزگان نزدیک نشوند


مردم به رودخانه ها و تاسیسات آبی هرمزگان نزدیک نشوند

بندرعباس- ایرنا- شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان با توجه به اخطار هواشناسی نسبت به ناپایداری جوی و احتمال جاری شدن سیلاب، از عموم مردم و گردشگران خواست از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان اجتناب کنند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب هرمزگان گفت: بارندگی ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دلرد که از مردم و گردشگران انتظار می رود برای محافظت از خود در مناطق پرخطر و سیل خیز اتراق نکنند.
محمدایدون روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان از شهروندان می‌خواهد به اخطاریه‌ صادر شده از سوی سازمان هواشناسی وتوصیه های مدیریت بحران استان مبنی برآبگرفتگی، جاری شدن سیلاب و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها نهایت توجه و دقت را داشته باشند.
وی تاکیدکرد: برای جلوگیری از بروز خسارت‌های جانی و مالی احتمالی عمل به توصیه‌های یاد شده توسط مردم ضروری است.
مدیردفتر مطالعات پایه منابع هرمزگان ابراز داشت: نصب چادر در مناطق ساحلی،‌ رودخانه‌ها و محدوده‌های کوهستانی استان به ویژه در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها احتمال بروز خسارت‌ها را افزایش می‌دهد.
ایدون با تاکید بر این که مردم تا روز چهارشنبه هفته جاری باید از استقرار در حاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند، عنوان کرد:‌ امیدواریم با رعایت نکات ایمنی توسط عموم مردم هرمزگان و مسافران شاهد بروز هیچ حادثه ناگواری در استان نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: با توجه به تجریه های سال‌های قبل که بی احتیاطی و ورود افراد به سیلاب و آبنماهای ناایمن منجر به داغدار شدن خانواده‌ها شده و برای جلوگیری از تکرار این حوادث؛ به دهیاران اختیار داده شده تا در صورت لزوم نسبت به بستن مسیرها و جلوگیری از تردد اقدام کنند.

علیرضا صفا ایسنی افزود: بالگرد امداد و نجات برای استفاده در مواقع ضروری در هرمزگان مستقر بوده، هماهنگی های لازم با فرمانداری‌ها، بخشداری ها و دهیاران هم انجام شده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: از ساعت ظهر امروز دوشنبه رگبار باران و رعد و برق در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس و از ساعت بعدازظهر و شب بتدریج در سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز وزش باد شدید جنوب شرقی تا ۴۵ کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.
کیانوش عارفی ادامه داد: در روز سه شنبه هفته جاری نیز رگبار باران و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی تا ۴۵ کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر انتظار می رود.
وی یاد آور شد: برای روز چهارشنبه هفته جاری نیز رگبار باران و رعد وبرق در نیمه شرقی هرمزگان، وزش باد نسبت شدید شمال غربی و مواج بودن دریا(۱۵۰سانتیمتر) و کاهش ابرناکی از مناطق غربی پیش بینی می شود.
وی ابرازداشت: در روز پنجشنبه بتدریج از ساعت بعدازظهر سامانه بارشی از هرمزگان خارج می شود اما تداوم وزش باد نسبت شدید شمال غربی و مواج بودن دریا ( تا ۱۵۰سانتیمتر) احتمال می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟