مردم به رودخانه ها و تاسیسات آبی هرمزگان نزدیک نشوند


مردم به رودخانه ها و تاسیسات آبی هرمزگان نزدیک نشوند

بندرعباس- ایرنا- شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان با توجه به اخطار هواشناسی نسبت به ناپایداری جوی و احتمال جاری شدن سیلاب، از عموم مردم و گردشگران خواست از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان اجتناب کنند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب هرمزگان گفت: بارندگی ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دلرد که از مردم و گردشگران انتظار می رود برای محافظت از خود در مناطق پرخطر و سیل خیز اتراق نکنند.
محمدایدون روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان از شهروندان می‌خواهد به اخطاریه‌ صادر شده از سوی سازمان هواشناسی وتوصیه های مدیریت بحران استان مبنی برآبگرفتگی، جاری شدن سیلاب و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها نهایت توجه و دقت را داشته باشند.
وی تاکیدکرد: برای جلوگیری از بروز خسارت‌های جانی و مالی احتمالی عمل به توصیه‌های یاد شده توسط مردم ضروری است.
مدیردفتر مطالعات پایه منابع هرمزگان ابراز داشت: نصب چادر در مناطق ساحلی،‌ رودخانه‌ها و محدوده‌های کوهستانی استان به ویژه در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها احتمال بروز خسارت‌ها را افزایش می‌دهد.
ایدون با تاکید بر این که مردم تا روز چهارشنبه هفته جاری باید از استقرار در حاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند، عنوان کرد:‌ امیدواریم با رعایت نکات ایمنی توسط عموم مردم هرمزگان و مسافران شاهد بروز هیچ حادثه ناگواری در استان نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: با توجه به تجریه های سال‌های قبل که بی احتیاطی و ورود افراد به سیلاب و آبنماهای ناایمن منجر به داغدار شدن خانواده‌ها شده و برای جلوگیری از تکرار این حوادث؛ به دهیاران اختیار داده شده تا در صورت لزوم نسبت به بستن مسیرها و جلوگیری از تردد اقدام کنند.

علیرضا صفا ایسنی افزود: بالگرد امداد و نجات برای استفاده در مواقع ضروری در هرمزگان مستقر بوده، هماهنگی های لازم با فرمانداری‌ها، بخشداری ها و دهیاران هم انجام شده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: از ساعت ظهر امروز دوشنبه رگبار باران و رعد و برق در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس و از ساعت بعدازظهر و شب بتدریج در سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز وزش باد شدید جنوب شرقی تا ۴۵ کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.
کیانوش عارفی ادامه داد: در روز سه شنبه هفته جاری نیز رگبار باران و رعد وبرق در بیشتر نقاط استان وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی تا ۴۵ کیلومتر در ساعت و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر انتظار می رود.
وی یاد آور شد: برای روز چهارشنبه هفته جاری نیز رگبار باران و رعد وبرق در نیمه شرقی هرمزگان، وزش باد نسبت شدید شمال غربی و مواج بودن دریا(۱۵۰سانتیمتر) و کاهش ابرناکی از مناطق غربی پیش بینی می شود.
وی ابرازداشت: در روز پنجشنبه بتدریج از ساعت بعدازظهر سامانه بارشی از هرمزگان خارج می شود اما تداوم وزش باد نسبت شدید شمال غربی و مواج بودن دریا ( تا ۱۵۰سانتیمتر) احتمال می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید