هنر جمهوری اسلامی تبدیل فتنه‌ها و تهدیدها به فرصت است


هنر جمهوری اسلامی تبدیل فتنه‌ها و تهدیدها به فرصت است

زنجان - ایرنا - معاون راهبردی و طرح و برنامه نیروی قدس سپاه گفت: هنر جمهوری اسلامی، تبدیل توطئه‌ها، فتنه‌ها و تهدیدها به فرصت است و این دشمنان را سخت مستأصل کرده است.

سردار عبدالله مبینی، روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره تولیدات فرهنگی هنری چهل سالگی شجره طیبه که در مجتمع فرهنگی ورزشی نور شهر زنجان برگزار شد، افزود: این توانمندی جمهوری اسلامی، دشمنان را ناامید و مایوس کرده است و یقین بدانیم که دست و پا زدن‌ها و فشار حداکثری آنان به همین خاطر است.

وی با تاکید بر اینکه فشارها، ما را ساخته و پرداخته می‌کند بنابرین نباید از تحریم‌ها و تهدیدها، هراسی به دل راه داد، ابراز کرد: این رخدادها و اتفاق ها که از سوی دشمنان حادث می‌شود باید عزم و اراده ما را در دستیابی به اهداف متعالی، محکم و استوارتر کند تا پرچم اسلام به دست صاحب اصلی برسد.

دبیر سیاسی، محتوایی و علمی مجامع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت مسلط در منطقه و جهان تبدیل شده است و به همین دلیل دشمنان اسلام تلاش دارند تا به هر طریق ممکن، این قدرت ایران را محدود کنند اما توان این کار را ندارند.

سردار مبینی افزود: به برکت خون شهدا، مجاهدت‌ها، جهادها، رشادت‌ها و ایثارگری‌ها، در زمان حاضر ایران اسلامی به یک قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل شده و این توانمندی باعث شده است تا هر توطئه آمریکایی و اسرائیلی بر ملا شده و در نطفه خفه شود.

وی به تبیین چهل سالگی اول انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: در چهل سال اول انقلاب از تمامی تهدیدات و توطئه‌ها، تحریم‌ها و فشارها و اتفاقات ایجاد شده از سوی دشمنان، با موفقیت عبور کردیم و در آغازین چهل سال دوم، مشکل و رقابت میان جبهه انقلاب و استکبار، بیشتر شده و شکست‌ها برای دشمنان یکی پس از دیگری درحال شکل‌گیری بوده و فشار حداکثری دشمن نیز به همین علت است.

سردار مبینی خاطرنشان کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران ژاندارم منطقه بود و از ارتش قدرتمندی برخوردار بود اما با این وجود کمترین نقش را ایفا می‌کرد چرا که مستشاران آمریکایی، تصمیم‌گیر نهایی و سفیر آمریکا در تهران نیز تعیین کننده بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در تار و پود نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور حضور داشتند، افزود: اما در سال ۵۷ مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پا خاستند تا آزادی، استقلال، عزت و شرف خود را به‌ دست آورند و اکنون نیز این انقلاب الگویی برای جهان اسلام به ویژه کشورهای اسلامی منطقه شده است.

سردار مبینی با بیان اینکه غده سرطانی اسرائیل از سوی دشمنان دین و قرآن برای دستیابی به اهداف نامشروع خود، شکل گرفت، اظهار داشت: آنان رژیم صهیونیستی را در قلب جهان اسلام (فلسطین) حاکم کردند که این نیز به ضرر جهان اسلام بود و اما با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم فلسطین به پا خاستند تا به اشغالگری‌های رژیم جعلی و غاصب در این کشور، پایان دهند.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی که در واقع انفجار نور و معجزه قرن بود، سر منشاء تحولات شگرف شد و بر اندیشه‌ها و مکاتب دست‌ساز بشر خط بطلان کشید و دریچه‌ امید در جهان اسلام شکل گرفت، افزود: امروز نفرت و انزجار از آمریکا و اسرائیل در منطقه بیشتر شده است.

سردار مبینی ادامه داد: شکست‌های پی در پی، سران آمریکا، اسرائیل و عربستان را به شدت عصبانی کرده است و به همین خاطر مجبور شده‌اند تا فشارهای حداکثری را بر ایران وارد آورند تا ملت را با توسل به توطئه‌ها و تولیدات مخرب رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، از نورانیت اسلام جدا سازند تا بلکه بتوانند از این طریق شکست‌های خود را جبران کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند با توسل به فشار حداکثری و اعمال تحریم‌های سخت و سنگین، از نفوذ روز افزون این انقلاب در جهان جلوگیری کنند و چون به خوبی می‌دانند که ایران به حمله نظامی آنان پاسخی سخت و کوبنده خواهد داد بنابراین رو به تحریم ناجوانمردانه آورده‌اند که به حتم ملت همیشه در صحنه ایران از این امتحان سخت نیز سربلند و پیروز بیرون خواهند آمد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: حضرت امام خمینی (ره) به پشتیبانی‌ و مجاهدت مردم، قدرت‌های سلطه طلب را شکست داده و حکومت اسلامی را تشکیل دادند.

سردار جهانبخش کرمی افزود: مردم ایران و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، در برابر همه قدرت‌ها ایستادند و مجاهدت کردند و در این مدت، درسی فراموش ناشدنی به آنان دادند.

وی با بیان اینکه هنر مردم ایران این بود که در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایستادگی و مقاومت کرده و با حضور در تمامی صحنه‌ها، حماسه‌های جاوید و ماندگار خلق کردند، اظهار داشت: در فتنه اخیر نیز با لبیک به رهبری، بر این توطئه طرح ریزی شده از سوی دشمنان نیز خط بطلان کشیدند.

جهانبخش، یادی از ۱۲۰ هزار شهید بسیجی کشور کرد و افزود: امروز لازم است بسیجیان جوان با استفاده از هنر، رشادت‌های این عزیزان را بیش از پیش نمایان سازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی