زیرساخت لازم برای برگزاری مسابقات ملی سوارکاری درقم فراهم است


زیرساخت لازم برای برگزاری مسابقات ملی سوارکاری درقم فراهم است

قم-ایرنا- رییس هیات سوارکاری قم گفت: سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای توسعه و رونق سوارکاری درقم صورت گرفته ، تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات و لیگ‌های ملی دراین استان فراهم شده‌است.

سید مهدی طباطبایی روز دوشنبه درمجمع سالیانه هیات سوارکاری قم با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از یک باشگاه جدید سواری درقم تا پایان سال بیان داشت: تمام زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای برگزاری مسابقات ملی دراین باشگاه هم تامین و فراهم شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح باشگاه سوارکاری عادیات تعداد باشگاه‌های استاندارد این رشته ورزشی در قم به ۲ باشگاه مجهز و مدرن افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت:‌ یکی دیگر از باشگاه‌های جدید سوارکاری استان قم با پیشرفت فیزیکی قابل توجه همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

طباطبایی با اشاره به فعالیت هیات سوارکاری قم بیان کرد: ۱۴ هفته مسابقات پرش با اسب در سطح استان برگزار و نفرات برتر مشخص شدند.

وی گفت:‌برگزاری مسابقات لیگ استانی و برگزاری مسابقات جام رمضان بین باشگاهی استان هم از فعالیت ماه‌های گذشته هیات سوارکاری قم است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: اعزام ورزشکاران نونهال و بزرگسال به مسابقات کشوری و کسب مقام‌های مختلف از موفقیت‌های این هیات از سال گذشته و ماه‌های اخیر بوده‌است.

وی بیان داشت: برگزاری سه دوره مسابقات کورس در شهر قنوات از فعالیت‌های مهیج هیات سوارکاری قم درماه‌های گذشته است این شهر قطب کورس سواری استان بوده و استقبال زیادی از آن صورت می‌گیرد.

رییس هیات سوارکاری قم گفت: تبلیغ کلاس‌های آموزشی داوری مسابقات و دعوت و تشویق علاقه‌مندان این رشته برای ثبت نام درکلاس‌های مربوطه و همچنین انجام کلیه هماهنگی‌های لازم برای اعزام این افراد در استان‌های محل برگزاری هم انجام گرفته‌است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های رایگان استعدادیابی درمحل باشگاه رخش کویر و جذب استعدادها در رده نونهالان و بزرگسالان در توسعه این رشته ورزشی در سطح استان تاثیرگذار بوده‌است.

طباطبایی گفت:‌رشته ورزشی سوارکاری درسال ۹۷ موفقیت‌های کم نظیری را به دست آورده که تاسیس باشگاه تخصصی سوارکاری از نمونه‌های بارز آن می‌باشد.

وی ابراز کرد: عدم وجود داوران برجسته سوارکاری درقم یکی از معضلات این رشته ورزشی دراستان است.

وی اظهار داشت:‌ برای بهبود وضعیت داوری این رشته ورزشی درقم، ۲ تن از داوران استان برای گذراندن دوره‌های حرفه ای داوری به کلاس‌های داوری در سطح ملی اعزام شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان