سمپاشی هوایی مزارع خرمشهر با پهپاد


سمپاشی هوایی مزارع خرمشهر با پهپاد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر به آغاز سمپاشی گندمزارهای غرب کارون، شلمچه و حفار شرقی علیه علف‌های هرز اشاره کرد و گفت:برای نخستین بار عملیات سمپاشی مزارع خرمشهر به وسیله پهپاد در حال انجام است.

محمد مطرودی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص آب‌وهوایی و بارندگی سمپاشی به صورت دستی امکان‌پذیر نبود و برای نخستین بار از پهپاد برای سمپاشی زمین‌های کشاورزی استفاده شد.

وی با بیان اینکه سمپاشی برخی مزارع گندم، جو و کلزا در خرمشهر همچنان ادامه دارد افزود: استفاده از پهپاد ضمن صرفه جوی و مصرف بهینه سم درکاهش هزینه‌های کشاورزان نیز تاثیرگذار است.

مطرودی گفت: هر پهپاد در یک نوبت پرواز یک هکتار مزرعه را سمپاشی می کند و در هر ساعت پنج هکتار از زمین‌های کشاورزی سمپاشی می‌شود که این عملیات۴۰ تا ۶۰ برابر سریعتر از سمپاشی مزارع به روش دستی است.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های غرب کارون، ۷۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شلمچه و ۵۰۰ هکتار در حفارشرقی به وسیله پهپاد سمپاشی شد.

مطرودی سطح زیر کشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر را یکهزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: سمپاشی۲۷ هکتار زمین‌های زیر کشت جو در حفار شرقی، ۱۳ هکتار در شلمچه و یک هزارو ۴۶۰ هکتار در زمین‌های کشاورزی غرب کارون انجام شده است.

وی گفت: ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاروزی خرمشهر زیر کشت کلزا و ۲۰۰ هکتار نیز زیرکشت سبزی، صیفی و محصولات برگی رفته که همه این مزارع علیه علف هرز سمپاشی شد.

در سال زراعی گذشته از سطح ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع گندم در زمین‌های کشاورزی غرب کارون بیش از ۱۰ هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شد.

طی یک ماه گذشته ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن برنج از شالیزارهای شهرستان خرمشهر از نوع محلی عنبربوی پاکوتاه از زمین‌ها کشاورزی غرب کارون، شلمچه و حفار شرقی خرمشهر برداشت شد.

۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان خرمشهر وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده