بخشودگی 800 میلیارد ریالی جرائم مالیاتی مودیان خراسان شمالی


بخشودگی 800 میلیارد ریالی جرائم مالیاتی مودیان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: 800 میلیارد ریال از جرائم‌مالیاتی مودیان در پی اجرای بخشنامه ابلاغی بخشودگی مالیاتی این استان بخشیده شد.

یوسف یعقوبی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح که از ابتدای مرداد ماه آغاز شد تا پایان آبان ماه امسال حدود ۶ هزار و ۸۶۰ نفر از مودیان استان به واحدهای مالیاتی استان مراجعه کردند.

وی افزود: بر این اساس حدود ۴۵۰ میلیارد ریال از مطالبات معوق این مودیان وصول و ۸۰۰ میلیارد ریال از جرائم مالیاتی آنها نیز بخشیده شد.

یعقوبی نژاد با اشاره به برنامه سازمان برای بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی مودیان، خاطرنشان کرد: بر این اساس بیشتر این مودیان از مهلت بخشودگی ۱۰۰درصدی جرائم که تا پایان مهرماه قابل اجرا بود استفاده کردند.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح از اوایل مردادماه امسال برای نخستین بار به صورت بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی آغاز شد که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با رعایت ضوابط و شرایط امکان بهره مندی از این بخشودگی ها را داشتند.

یعقوبی نژاد گفت: بعد از پایان این مهلت میزان بخشودگی تا پایان آذر ماه در واحدهای تولیدی ۹۶ درصد و در غیرتولیدی ۹۲ درصد و تا پایان دی ماه در واحدهای تولیدی و غیرتولیدی به ترتیب ۹۴ و ۸۸ درصد، تا پایان بهمن ماه ۹۲ و ۸۴ درصد و تا پایان اسفند ماه ۹۰ و ۸۰ درصد است.

وی یادآور شد: این میزان برای واحدهای تولیدی غیردولتی از ابتدای سال ۹۹ به بعد به میزان ۷۰ درصد و واحدهای غیرتولیدی تا ۵۰ درصد خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی شرایط برخورداری از بخشودگی جرایم را ارائه درخواست بخشودگی در اجرای ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم و پرداخت بدهی قطعی شده دانست.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور را از مهم ترین اهداف اعمال این بخشودگی ها دانست و گفت: در سال آینده، به این شیوه شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از فعالان اقتصادی بویژه فعالان عرصه تولید خواست از این تسهیلات قانونی نهایت استفاده را داشته باشند و افزود: در سال آینده سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد.

یعقوبی نژاد خاطرنشان کرد: احراز شرایط خوش حسابی باید با ارائه مستندات کامل همراه باشد بنابراین فعالان اقتصادی با بهره گیری از این فرصت استثنایی می توانند با کسب عنوان خوش‌حسابی، با سهل‌ترین شکل ممکن از بخشودگی جرائم مالیاتی خود برخوردار شوند.

شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، طی بخشنامه های مختلف به منظور بهره مندی فعالان اقتصادی اطلاع رسانی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403