ازدواج‌ احساسی از مهمترین دلایل طلاق است


ازدواج‌ احساسی از مهمترین دلایل طلاق است

بیرجند - ایرنا - رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ازدواج‌های احساسی یکی از مهمترین دلایل طلاق است که خانواده‌ها همچون گذشته نقشی در ازدواج فرزندان ندارند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی با اشاره به آنچه ازدواج‌های پارکی و فضای مجازی نامید، افزود: طلاق یکی از آسیب‌های جدی جامعه و از سرطان خطرناک‌تر است که مورد غفلت قرار گرفته و همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رو به رشد البته با شیب ملایم حرکت کرده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طلاق حلالی است که مورد خشم خداوند قرار گرفته اظهار داشت: چرا ما به اینجا رسیدیم و چرا طلاق باید به یک امر بسیار عادی در خانواده‌ها تبدیل شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: باید بازنگری و با مطالعه و نگاه جدید مسایل را ریشه یابی کنیم، به دنبال علت باشیم تا معلول‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: مبارزه با طلاق باید علمی باشد و سراغ علت‌ها رفت و یکی از مشکلات طلاق این است که هیچ وقت به سمت علت‌ها نرفتیم و اگر ریشه‌یابی نکنیم طلاق روند کاهشی نخواهد داشت.

حمیدی ازدواج‌های زودهنگام را از دیگر آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: درست است که ازدواج زودهنگام شخص را از بسیاری آسیب‌ها دور می‌کند اما خانواده‌‎ها باید سعی کنند این ازدواج‌ها با شناخت کافی صورت گیرد.

وی تاکید بر آموزه‌های دینی و مشاوره را یکی از ضروریات جامعه امروز ذکر کرد و افزود: مشاوره‌ها باید به صورت واقعی انجام شود نه اینکه بخواهیم به آمار صوری تکیه کنیم، متاسفانه در بسیاری از موارد به دنبال آمارگرایی هستیم.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش فقر اقتصادی را ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: فقر معیشت و نبود اشتغال باعث بروز اختلافات خانوادگی می‌شود.

وی گفت: آیا امروز می‌توانیم یک بیلان کار موفق در بحث حل اشتغال بدهیم و آیا فقر جامعه بیشتر یا کمتر شده است؛ در حالی که فقر زیاد شود زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها است.

وی ادامه داد: برای حل آسیب‌های اجتماعی باید ریشه‌ای اقدام کرد و این که دیگر دست مردم نیست و دولتمردان و مسوولان باید وارد عمل شوند.

حمیدی موادمخدر را از دیگر دلایل بروز جرایم دانست و تصریح کرد: اعتیاد باعث از هم پاشیدن خانواده‌ها می‌شود که باید به آن توجه شود.

وی گفت: پایین آمدن آموزه‌های دینی و خارج شدن زندگی از سبک زندگی دینی به زندگی غیراسلامی یکی از دیگر محورهای مهم است که باید به صورت ریشه‌ای مرتفع شود.

وی ادامه داد: نابسامانی‌های اجتماعی ریشه در فقر فرهنگی دارد و تهدیدات فضای مجازی از دیگر عوامل مهم است.

حجت الاسلام حمیدی یادآور شد: هرچه اعتقادات مذهبی جوانان افت کند تاثیر بیشتری از فضای مجازی می‌گیرند لذا ما باید در مسایل دینی و ارتقای جایگاه فرهنگ دینی بین جوانان و نوجوانان تلاش کنیم.

وی بیان کرد: در کشوری که اسلامی است و ۴۰ سال از پیروزی انقلاب آن می‌گذرد روند خوبی نیست که دور هم بنشینیم و در ارتباط با نابسامانی‌ها رنج نامه بگوییم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: این وضعیت آزاردهنده اما واقعیت جامعه است اما باید به صورت عملی وارد عمل شویم تا در مقابل خدا و خون شهدا پاسخی داشته باشیم.

وی گفت: آیا واقعا حق جایگاهی که داریم را ادا کردیم و باید بگوییم در کنار سازمان‌های اداری و دولتی خانواده‌ها هم مقصرند که برخی مسایل را رها کرده‌اند.

او ارتقای فرهنگ دینی را از مهمترین راهکارهای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: امروز جوانان ما در معرض تهدیدهای بزرگ و در بحث آموزه‌های دینی با سوالاتی روبه رو هستند که پاسخی نمی‌گیرند بنابراین باید بیشتر به جوانان توجه شود تا آسیب‌ها کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403