«پژوهش محوری» پیش‌نیاز اجرای پروژه‌های مهم در خراسان جنوبی است


«پژوهش محوری» پیش‌نیاز اجرای پروژه‌های مهم در خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت روز پژوهش گفت: «پژوهش محوری» پیش‌نیاز اجرای همه پروژه‌های مهم در استان است از این رو همواره بر «پیوست پژوهشی» تاکید دارم چرا که یکی از چالش‌های برنامه‌ریزی در کشور، فقدان مطالعه کافی و عدم پیش‌بینی آسیب‌ها در طرح‌ها و پروژه‌هاست.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی در پیام محمدصادق معتمدیان آمده است: توانمندشدن «نظام تحقیق و پژوهش»، عامل مهمی در تحقق توسعه پایدار خواهد بود.

این پیام می افزاید: نیک می‌دانید که توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی، بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت همراه نخواهد بود و «پژوهش»، موتور محرکه پیشرفت و توسعه هر کشور محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر این، توسعه پژوهش مبتنی بر گسترش «رویکرد پژوهش مدار» در ساختار آموزشی از سطح آموزش ابتدایی شروع شده و تا پایان تحصیلات دانشگاهی استمرار می یابد، بدیهی است که توسعه پایدار و همه جانبه به نحو قابل توجهی، در گرو گسترش کمی و کیفیِ فعالیت‌های پژوهش محور است.

وی ادامه داد: طبعاً اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری دچار سکون و رکود شده و امور آموزشی از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

معتمدیان گفت: ۲۵ آذر که به عنوان «روز پژوهش» نامگذاری شده، فرصتی برای ارج نهادن به مقام شامخ محققان و پژوهشگرانِ خستگی ناپذیر کشور سربلندمان ایران است، عنایات خاص مقام معظم رهبری و تاکید بر مقوله پژوهش در پیشبرد امور و رهنمودهای ارزشمند ایشان، چراغی فراروی سیاست‌گذاران حوزه پژوهش و فناوری است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و همچنین تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری، از تکالیف مهم پژوهشگران دستگاه‌های پژوهشی و فناوری محسوب می‌شود.

وی در این پیام ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به همه دانش‌پژوهان، پژوهشگران، نوآوران، دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و فرهیختگان استان خراسان جنوبی افزود: بر خود لازم می دانم از خدمات علمی و پژوهشی این عزیزان قدردانی نمایم، امید آن دارم که با تلاش و همت همه تلاشگران عرصه دانش و پژوهش، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در توسعه علمی خراسان جنوبی و رساندن کشورمان به اوج افتخار و فتح قله‌های علمی در جهان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد