حناچی: سیل ابتدای امسال موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد


حناچی: سیل ابتدای امسال موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد

تهران- ایرنا- شهردار تهران با اشاره به حوادث سیل امسال و خسارت به برخی استان ها ، گفت: حوادث اخیر افزایش سرمایه اجتماعی را در پی داشت.

پیروز حناچی روز دوشنبه در آیین اهدای ماشین آلات خدمات شهری به استان‌های سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان با قرائت شعر « بنی ادم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک‌ گوهراند» ، اظهار داشت: تجربه ای در سال نو داشتیم که در ۵۰ سال اخیر بی بدیل بود و مشکلاتی را به وجود آورد.

وی افزود: بخش عمده ای از این مشکلات تقصیر خودمان بود که هوشمند نبودیم و بخشی از حوادث نیز اجتناب ناپذیر بود.

حناچی گفت: تلاش کردیم در حوادث هم دردی کنیم و اولین اکیپ که در گلستان حضور پیدا کرد، همکاران ما در خدمات شهری بودند و سپس در پل دختر و خوزستان حضور یافتیم.

شهردار تهران ادامه داد: ما خودمان در تهران تا ۱۲ فروردین در آستانه سیل بودیم اما آنچه مهم است این نمایش همدلی افزایش سرمایه اجتماعی بود.

وی با اشاره به حوادث احتمالی در تهران ، خاطر نشان کرد: در بزرگ ترین تهدید تهران که زلزله است، هیچ راهی جز معین بودن استان‌های کشور وجود ندارد و امیدواریم این خطر را با همدلی پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: با شناختی که از خوزستان، سوسنگرد، حمیدیه ، بستان و روستاهای اطراف در زمان جنگ داشتم، دیدم در دهلاویه در استقبال از همکاران ما، مردم خوشحالی و پایکوبی می‌کنند .

حناچی با اشاره به تجربه فعالیت در وزارت مسکن و شهرسازی، اظهار دانش: یک تجربه هم داشتیم که در تصویب طرح جامع شهر آق قلا فشارهای زیادی وجود داشت که آن منطقه مسکونی شود، اما فشار محلی برغم اینکه زیاد بود به نتیجه نرسید و موجب شد در سیل اخیر مردم خسارت کمتری بینند .

وی در ادامه افزود: اگر از تجربه و بدنه تخصصی استفاده کنیم کمتر آسیب می بینم .

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که کشور از حوادث اخیر درس گرفته باشد و گفت: آنکه نیاموزد ز دست روزگار ، هیچ‌ ناموزد ز هیچ آموزگار .

«مهدی جمالی نژاد» معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این آئین اظهارداشت: بحران ها و بلایای طبیعی در هر کجای کشور که رخ داد مجموعه استانداری، شهرداری‌های استان تهران با اینکه خودشان مشکلاتی دارند اما همواره در کنار وزارت کشور به یاری هموطنان شتافتند.

وی به سیل فروردین امسال اشاره کرد و گفت: این بلای طبیعی ۲۴ استان کشور را درگیر کرد و حتی استان های معین نیز خود درگیر بحران بودند و اوج همدلی زمانی رخ داد که آنها برای کمک به سایر استان ها پیش قدم شدند.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: این همدلی و کمک به همنوع حتی از امکانات و خدمات لجستیک خیلی بهتر و ارزشمند تر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر