ماشین حساب قشمی باز هم افتخار آفرید


ماشین حساب قشمی باز هم افتخار آفرید

نامش محمد است و کریم زاده نام خانوادگی اوست. 15 سال سن دارد و در کلاس دهم دبیرستان نمونه دولتی خِرد شهر قشم تحصیل علم می کند. دوستانش به خاطر توانایی ای که محمد در محاسبات دقیق ریاضی دارد، لقب ماشین حساب بر او گذاشته اند.

ماشین حساب قشمی سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار در مسابقات ذهنی و چرتکه ای شرکت کرد و موفق شد هوش ریاضی خود را در سطح ملی و بین المللی محک بزد و در همان سال علاوه بر اینکه مقام نخست کشوری را کسب کرد، با حضور در مسابقات بین المللی این رشته در کشور مالزی هم عنوان دوم این مسابقات را از آن خود کرد.
پس از کسب این موفقیت ها در سطح ملی و بین المللی، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که همواره بر حمایت از بومیان نخبه جزیره با هدف سپردن مسئولیت های آتی این منطقه به دست آنان تاکید دارد، محمد را تشویق کرد و خواستار حمایت بیشتر از افرادی همانند این نوجوان نخبه جزیره شد.
حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از وی موجب شد تا محمد سال ۱۳۹۷ در مسابقات بین المللی ذهنی و چرتکه ای شرکت کند و با حمایت مالی این سازمان توانست عنوان برتر مسابقات بین المللی کشور مالزی را به دست آورد.
او فرزند نخست خانواده کریم زاده است، پدرش شغل آزاد دارد و مادر هم به امور خانه داری مشغول می باشد. خانواده شلوغی نیستند به غیر از ماشین حساب کریم زاده، این خانواده دو فرزند دیگر به نام مبینا ۹ ساله و مسیحا با ۴۵ روز سن، دارند.
محمد در با دقت بالا در محاسبات ذهنی ریاضی «چرتکه» می تواند با استعداد و نبوغ فکری خوب خود ۲۰۰ سوال ریاضی را در کمتر از هشت دقیقه حل کند.
امسال علاوه بر محمدکریم زاده، نگار عباسی هم با حمایت مالی سازمان منطقه آزاد قشم به مدت دو ترم با هدف آماده سازی برای شرکت در مسابقات ملی و بین المللی در دوره های آموزشی و آماده سازی نخبگان استان هرمزگان در شهر بندرعباس، شرکت کردند.
محمد قصه ما امسال به همراه ۳۷ دانش آموز دیگر استان هرمزگان در مسابقات کشوری حضور داشت و با درخشش خود موفق شد از میان افزون بر یک هزار تن شرکت کننده در مسابقات ذهنی و چرتکه ای کشورمان، عنوان اول سطح گِرند این مسابقات را از آن خود کند.
شایان ذکر است سهم امسال کشورمان برای اعزام نخبگان این رشته علمی به مسابقات بین المللی در کشور کامبوج ۳۶ نفر بود که استان هرمزگان می بایست از میان ۳۷ نخبه این رشته در سطوح مختلف از جمله محمد کریم زاده با مدرک آخرین سطح (گِرند)، یک نفر را به مسئولان کشوری معرفی می کرد تا به همراه ۳۵ تن دیگر از نقاط مختلف ایران به مسابقات جهانی اعزام شوند اما مسئولان استان اعلام کردند انتخاب یک نفر از میان نفرات برتر برای آنان ممکن نیست و خواستار افزایش سهم این استان شدند که مورد موافقت قرار نگرفت و در نهایت دانش آموزان نخبه ریاضی هرمزگان امسال در مسابقات بین المللی کشور کامبوج حضور نداشتند.
امیدواریم با درایت بیشتر مسئولان کشوری، شاهد درخشش هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان استان هرمزگان در رشته های مختلف از جمله علمی و به ویژه رشته ریاضی در سطح ملی و بین المللی باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج