تمایل مسلمانان به ترک انگلیس در پی پیروزی حزب محافظه‌کار


تمایل مسلمانان به ترک انگلیس در پی پیروزی حزب محافظه‌کار

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، پیروزی حزب محافظه‌ کار انگلیس که مواضع اسلام‌ستیزانه مقامات آن در سال‌های اخیر بارها با اعتراض مسلمانان روبرو شده، نگرانی زیادی را در جامعه مسلمانان این کشور برانگیخته است. مواضع ضد اسلامی بوریس جانسون رهبر این حزب که با پیروزی در این انتخابات 5 سال آینده نخست‌وزیر انگلیس خواهد بود، از سال‌ها پیش...

تمایل مسلمانان به ترک انگلیس در پی پیروزی حزب محافظه‌کار
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، پیروزی حزب محافظه‌ کار انگلیس که مواضع اسلام‌ستیزانه مقامات آن در سال‌های اخیر بارها با اعتراض مسلمانان روبرو شده، نگرانی زیادی را در جامعه مسلمانان این کشور برانگیخته است.

مواضع ضد اسلامی بوریس جانسون رهبر این حزب که با پیروزی در این انتخابات ۵ سال آینده نخست‌وزیر انگلیس خواهد بود، از سال‌ها پیش بحث‌برانگیز بوده است. او در سال ۲۰۰۵ ترس مردم از مسلمانان را امری طبیعی خوانده بود.

«منظور علی» مدیر سازمان خیریه برکت (Barakah Food Aid Charity) در شهر منچستر که کار آن تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان است، نگران آینده فرزندان خود است. وی می‌گوید: من نگران امنیت خود و آینده فرزندانم هستم.

وی جانسون را به خاطر اظهاراتش به اسلام‌هراسی و نژادپرستی متهم می‌کند.

«عیدان» بانوی مسلمان ۳۸ ساله و مشاور فناوری اطلاعات در شمال لندن نیز می‌گوید پس از اعلام نتایج انتخابات خیلی ترسیده، به ویژه اینکه قبلاً به خاطر داشتن حجاب به او حمله شده و بعضی از مردم او را تروریست خطاب می‌کنند.

وی می‌گوید با برادرزاده خود که مقیم کاناداست صحبت کرده تا در صورتی که شرایط آنجا را برای مسلمانان بهتر ببیند به آن کشور مهاجرت کند.

چند روز پیش «هارون خان» رئیس شورای مسلمانان بریتانیا در نامه‌ای خطاب به جانسون نوشت: آقای جانسون شما اکثریت پارلمان را به دست آورده‌اید اما در میان مسلمانان در گوشه و کنار کشور، حس ترس قابل لمس است. ما با دغدغه‌های دیرینه درباره تعصب در سیاست‌های کشور و حزب حاکم وارد انتخابات شدیم و اکنون بیم آن داریم که پدیده اسلام‌هراسی به ابزاری در دست دولت تبدیل شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی