شکارچی سه راس گراز در ازنا دستگیر شد


شکارچی سه راس گراز در ازنا دستگیر شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره، متخلف شکار سه راس گراز در شهرستان ازنا دستگیر شد.

مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شکار گراز توسط یک نفر متخلف زیست محیطی در شهرستان ازنا، یگان حفاظت این اداره به همراه محیط بانان در منطقه حضور یافته و پس از گشت و کنترل و پایش منطقه موفق به دستگیری این متخلف زیست محیطی شدند.

وی اظهار داشت: از این متخلف یک قبضه اسلحه برنو، چهار عدد فشنگ و لاشه سه راس گراز کشف و ضبط شد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه عمل ارتکابی این فرد بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می شود افزود: پرونده وی پس از اخذ جریمه ضررو زیان، جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی از دوست داران محیط زیست تقاضا کرد، هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵۰ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم تعداد ۷۲ قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شده که از این تعداد پنج قبضه آن ها سلاح بدون مجوز می باشد.

وی عنوان کرد: در این مدت ۲۶۹ میلیون تومان ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان ۷۶ میلیون تومان وصول شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر