دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد


دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز و فردا آسمان استان ناپایدار خواهد بود و در زمان فعالیت این سامانه و پس از خروج آن به تدریج شاهد کاهش دما خواهیم بود.

ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی از امروز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: این سامانه سبب بارش باران، در مناطق کوهستانی و سردسیری بارش برف، تگرگ، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط مه آلود خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت با توجه به شدت بارش‌ها، طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

بهره مند عنوان کرد: در زمان فعالیت این سامانه و پس از خروج آن به تدریج شاهد کاهش دما خواهیم بود به طوری که در مناطق سردسیری دما به زیر صفر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اختلال در تردد جاده ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید افقی و بارش برف در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری محتمل است که توصیه می شود افراد از تردد غیر ضروری به ویژه در محور های ارتباطی بپرهیزند.

بهره مند بیان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۲۲.۲ و یاسوج ۲ درجه سانتی گراد بوده اند.

میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۱ میلیمتر کاهش یافته است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403