سوءاستفاده از امکانات دولتی در انتخابات پیگیرد قانونی دارد


سوءاستفاده از امکانات دولتی در انتخابات پیگیرد قانونی دارد

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه گفت: به مجموعه نهادهای دولتی شهرستان تاکید شد، به هیچ وجه حق ندارند، امکاناتی را برای تبلیغات در اختیار داوطلبان مجلس شورای اسلامی یا هواداران آنها قرار دهند و در صورت مشاهده با آنها در هر مسوولیتی باشند، برخورد و تحت پیگرد قرار می گیرند.

محمد کاظمی نسب روز سه شنبه در حاشیه نشستی با هیات اجرایی شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق قانون و مقررات هرگونه استفاده داوطلبان، نامزدهای مورد تایید و هواداران آنها از امکانات دولتی تحت هر شرایطی ممنوع است.

رییس هیات اجرایی انتخابات ابرکوه تاکید کرد: ما ملزم به برگزاری انتخابات سالم و قانونمند هستیم، باید زمینه حضور حداکثری و مشارکت اقشار مختلف مردم را در شعبه های اخذ رای فراهم کنیم .

به گفته فرماندار ابرکوه ،رقابت سالم یکی از اصول مسلم انتخابات مختلف در ایران از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، شورای شهرها و روستاها و مجلس است، باید افراد را تشویق به ایجاد رقابتی قانونمند و سالم کرد و برگزار کنندگان انتخابات هم باید بر اصل رعایت حق بی طرفی توجه جدی داشته باشند .

وی ادامه داد: اصحاب رسانه ، خبرنگاران، مسوولان دستگاه‌های تبلیغاتی، روحانیان ، امامان جمعه و جماعت وظیفه دارند برای حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس تلاش کنند.

کاظمی نسب افزود: اعضای هیات اجرایی نسبت به انتخاب اعضای صندوق اخذ رای حساسیت زیادی داشته باشند و با فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و اجرای قانونمداری و امانتداری وظایف شرعی و قانونی خود را در این مسوولیت خطیر به بهترین شکل و به نحو مطلوب انجام دهند.

فرماندار ابرکوه در ادامه گفت و گو با گزارشگر ایرنا تعداد شعبه های اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۴۷ مورد پیش بینی کرد.

اهمیت انتخابات و حضور حداکثری مردم

همچنین رییس دادگستری ابرکوه با بیان اینکه آنچه برای نظام و با توجه به شرایط منطقه ای و جهانی اهمیت دارد، حضور حداکثری مردم است، گفت: از مجریان، ناظران، داوطلبان ، نامزدها و مردم می خواهیم در این دوره شور انتخاباتی را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام مجتبی رحمت زاده اظهارکرد: برای حضور حداکثری مردم نیاز به پرهیز از تخلف در تمام مراحل انتخابات است، و با تمام این وجود همیشه تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات مختلف است.

این مقام قضایی یادآورشد: قوه قضاییه در چارچوب وظایف ذاتی که در قانون اساسی به آن تاکید شد برای پیشگیری از وقوع جرم، تعقیب و برخورد با مجرمان که ۲ وظیفه اساسی دستگاه قضاست، در صحنه حضور دارد.

اهمیت انتخابات در آرای مردم بالاست

همچنین رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه می گوید: اهمیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس در آرای بالای مردم نهفته است و شرکت آنها، نشانگر آگاهی آحاد مردم در این عرصه است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: مردم با وجود مشکلات معیشتی حاضر نیستند از حق سیاسی و سرنوشت کشورشان بگذرند و آماده هستند به وظیفه ملی و دینی خود در پای صندوق های اخذ رای عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ملّت فقط شرکت در انتخابات نیست بلکه دقّت ، درایت ،بصیرت و هوشیاری مردم در انتخاب نامزدها برای حضور چهار ساله در مجلس است .

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: اعضای شورای نگهبان باید بی واهمه و با انگیزه قاطع و انقلابی مصالح اسلام ، نظام و انقلاب را بدون هرگونه گرایش سیاسی در مورد داوطلبان لحاظ کنند.

فراهم بودن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در یزد

همچنین رییس ستاد انتخابات یزد در حاشیه سفر هفته گذشته خود به ابرکوه به ایرنا گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه مجلس در دوم اسفند ماه ۹۸ در ۱۰ شهرستان استان فراهم شده است .

احمد ترحمی بهابادی با اشاره به اینکه در انتخابات دوره دهم مجلس ۵۵۹ شعبه ثابت و ۱۶۲ شعبه سیار آرای مردم را در استان جمع آوری کردند، افزود: برای انتخابات دوره یازدهم ۷۵۵ شعبه اخذ رای پیش بینی کردیم.

ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور از دهم آذر ماه شروع شد و تا ۱۶ آذر ادامه داشت که در این مدت ۲۳۹ نفر برای چهار حوزه انتخابیه نام نویسی کردند و روند بررسی صلاحیت ها به مدت ۱۰ روز از سوی هیات های نظارت در حال انجام است.

ترحمی بهابادی افزود: هم اکنون در ۱۰ شهرستان و ۱۱ بخش مستقل، هیات‌های اجرایی تشکیل شد و در جلساتی ۱۱ نفر به عنوان اعضای هیات‌ها انتخاب شدند و در مجموع ۲۱ هیات اجرایی در استان شکل گرفت.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های بافق، ابرکوه ، خاتم ،بهاباد و مهریز است، ۵۰ نفر ثبت نام کردند که پس از اعلام صلاحیت افراد و پایان رقابت های افراد یک نفر در دوم اسفند ماه راهی مجلس خواهد شد.

حوزه انتخابیه مهریز حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت .

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۷۲ نفر در استان یزد ثبت نام کرده بودند.

همچنین یکی از شهروندان ابرکوهی با اشاره به اهمیت انتخابات مختلف در ایران ،یادآور شد: انتخابات به عنوان یک آزمون برای مردم ما اهمیت و ویژگی های خاص خود را دارد زیرا ، دامنه و گستره هر یک متفاوت است و به طور طبیعی از شور و نشاط خاص خود در محله ، شهر، شهرستان، استان و کشور برخوردار است.

به اعتقاد محمدعلی حسین زاده ،انتخابات می تواند باعث نشاط ، مشارکت سیاسی و تحقق بیشتر وجه مردم سالاری باشد و همچنین هدفی برای افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی مردم و مشارکت در تصمیم گیری ها و تعیین سرنوشت آنهاست.

همچنین شهروند دیگری که خود را دانشجو معرفی کرد گفت: انتخابات در واقع به نوعی نظارت مردمی است بر جریان امور، از این طریق خواسته ها و نیازهای عمومی مطرح و می تواند تبدیل به برنامه ریزی در ساختار سیاسی شود .

وی که خود را محمدهادی معرفی کرد، گفت: در صورتی که در این آزمون ملی اصول عدالت و اخلاق اسلامی رعایت شود ، می تواند رضایت اکثریت مردم را کسب کند ، چون در هر حال فرد منتخب ، نماینده اکثریت شهروندان است و نماینده مجلس باید مدیر، آگاه از مسائل روز باشد تا برای پیشرفت نظام تلاش کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید