پتروشیمی به دنبال تداوم صدرنشینی در نیم فصل اول لیگ برتر بسکتبال


پتروشیمی به دنبال تداوم صدرنشینی در نیم فصل اول لیگ برتر بسکتبال

اهواز - ایرنا - هفته سیزدهم لیگ برتر بسکتبال در حالی از سر گرفته می‌شود که تیم پتروشیمی به دنبال تداوم صدرنشینی خود در نیم فصل اول لیگ برتر است.

به گزارش دوشنبه ایرنا تیم‌های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان ۲ نماینده خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته سیزدهم برابر حریفان سرسختی صف‌آرایی می‌کنند که باید هوشیار باشند.

تیم پتروشیمی که اکنون صدرنشین بلامنازع رقابت‌ها است در این هفته میزبان تیم میانه جدولی شهرداری بندرعباس است که هفته گذشته در خانه متحمل شکست شد و این موضوع انگیزه بازیکنان شهرداری را برای برد بیشتر می کند.

در این دیدار پتروشیمی به دنبال تداوم صدرنشینی خود است و نمی خواهد در مقابل چشمان هوادارانش بازنده باشد از طرفی تیم پتروشیمی هفته گذشته باخت بدی در مقابل شهرداری گرگان داشت و در صورت برد در این دیدار می تواند صدرنشینی خود را حفظ کند.

شاگردان فرزاد کوهیان (پتروشیمی) با کسب ۱۰ برد و ۲ باخت و با کسب ۲۲ امتیاز در مکان نخست قرار دارند در سوی مقابل تیم شهرداری بندرعباس با پنج برد و هفت باخت و کسب ۱۷ امتیاز در مکان هشتم رده‌بندی قرار دارد.

این نماینده خوزستان که تاکنون چهار عنوان قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال کشور دارد در این فصل با تغییرات بسیاری در کادر فنی و بازیکنان خود به دنبال کسب پنجمین عنوان قهرمانی است، البته کسب این عنوان با حضور تیم های قدرتمندی همچون مهرام، پالایش نفت و شهرداری گرگان کار آسانی نخواهد بود.

فرزاد کوهیان سرمربی پتروشیمی یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در مورد شرایط تیمش برای دیدار با شهرداری بندرعباس اظهار داشت: تیم شهرداری بندرعباس طی چند هفته گذشته عملکرد خوبی داشت، شاید در ابتدا به لحاظ نتیجه گیری موفق نبودند ولی در ادامه عملکرد خیلی خوبی داشتند و حتی توانستند تیم مهرام را شکست دهند. آنها جایگاه خوبی در لیگ دارند و تیم خطرناکی هستند لذا پیش بینی می کنم که بازی سختی برابر این تیم داشته باشیم.

وی افزود: ما چون در هفته ۲ بازی انجام می دهیم بسیاری از اوقات در مسافرت هستیم و باعث می شود که تنها یک روز به خوبی تمرین کنیم بنابراین روز گذشته سعی کردیم تمرین مناسبی انجام دهیم تا بتوانیم با آمادگی خوبی برابر حریف قرار بگیریم.

سرمربی پتروشیمی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ به صورت پلی آف گفت: این شیوه ای است که معمولا در بسکتبال مرسوم است و مسابقات لیگ هم به این شکل برگزار می شود که معتقدم روش بدی نیست چرا که تیم ها پس از دور مقدماتی شانس دیگری در پلی آف دارند که بتوانند برای کسب قهرمانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: ممکن است تیمی که کل فصل را زحمت کشیده و در مرحله مقدماتی بازی های خوبی ارائه داده است در پلی آف متضرر شود لذا معتقدم برای کسب موفقیت به یک برنامه ریزی دراز مدت و منطقی نیاز است. به هر حال هر برنامه ای که اجرا می شود یک سری محدودیت ها و نقاط ضعف دارد و به طور کامل بی نقص نیست هر چند بازی های مرحله پلی آف به مهیج کردن مسابقات کمک کرده و نمی توان پیش بینی کرد که چه تیمی به مقام قهرمانی می‌رسد.

کوهیان در خصوص اینکه گفته می شود مربیان لیگ با اعتراض به داوری ها قصد تغییر رییس کمیته داوران را دارند گفت: کمیته داوران و داوران با تمام شرایط و کمبودهایی که هست تلاش میکنند کارشان را به نحو خوبی انجام دهند.معتقدم عوامل اجرایی، مربیان، بازیکنان و داوران عضوی ناگسستنی در بسکتبال هستند.

تیم پالایش نفت آبادان دیگر نماینده استان در این هفته میهمان تیم قدرتمند شهرداری گرگان است و مثل دیگر نماینده استان بازی بسیار سختی در پیش خواهد داشت. شهرداری گرگان هفته گذشته در مصاف با پتروشیمی برنده میدان شد و در این هفته به دنبال شکستی دیگر برای نمایندگان خوزستان است.

تیم پالایش نفت هفته گذشته در مصاف با تیم شیمیدر قم ۷۲ بر ۶۶ بازنده میدان شد و این موضوع ناراحتی هواداران نفتی را به همراه داشت لذا شاگردان حماد سامری (پالایش نفت) برای ماندن در کورس قهرمانی راهی جز شکست تیم شهرداری گرگان ندارند.

پالایش نفت که یک بازی عقب افتاده در کارنامه دارد در حال حاضر با هشت برد و سه باخت و کسب ۱۹ امتیاز در مکان پنجم رده بندی قرار دارد، زردپوشان آبادانی بی شک در بازی فردا به دنبال کسب نهمین پیروزی خود در لیگ هستند. تیم پالایش نفت بازیکنان باتجربه بسکتبال ایران را در اختیار دارد و در این فصل تاکنون نتایج نسبتا خوبی از خود ثبت کرده است.

پالایش نفت مدافع عنوان قهرمانی بوده و بی شک در این فصل به دنبال کسب دومین قهرمانی خود در لیگ برتر بسکتبال ایران است. نباید فراموش کرد که شهرداری گرگان در خانه همواره تیم قدرتمندی بوده و از حمایت هوادارانش بهره مند است که این موضوع کار پالایش نفت را به مراتب سخت تر می کند.

تیم شهرداری گرگان اکنون با کسب ۲۱ امتیاز در مکان دوم رده بندی قرار دارد، این تیم از بازیکنان جوان و جنگنده ای بهره می برد که پیروزی برابر آنها در خانه بسیار دشوار است.

برنامه هفته سیزدهم لیگ برتر بسکتبال به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۵ آذر:

شهرداری گرگان - نفت آبادان (ساعت ۱۶)

اکسون - شیمیدر (ساعت ۱۶)

پتروشیمی - شهرداری بندرعباس (ساعت ۱۶)

شورا و شهرداری قزوین - ذوب آهن (ساعت ۱۶)

توفارقان آذرشهر - نیروی زمینی (ساعت ۱۶)

مس کرمان - آویژه صنعت پارسا (ساعت ۱۶)

مهرام - رعدپدافند هوایی (ساعت ۱۸)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق