تجلیل از چهره ماندگار نقاشی قهوه‎خانه‌ای دزفول


تجلیل از چهره ماندگار نقاشی قهوه‎خانه‌ای دزفول

همایش بزرگداشت استاد حبیب نقاش، چهره ماندگار دزفول و تنها بازمانده هنر نقاشی پشت شیشه کشور در این شهرستان برگزار شد.

حجت‎الله آریائی‎نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول، با بیان این‎که استاد حبیب نقاش متولد ۱۳۱۱ در شهر دزفول و مسن‎ترین نقاش منطقه و چهره‎ ماندگار این شهرستان است، گفت: او تنها بازمانده از نقاشان سنتی قهوه‎خانه‌ای و عاشورایی و نیز نقاشی پشت شیشه در کشور است و این هنر ارزشمند را از پدر و پدربزرگانش آموخته است.

وی بیان کرد: استاد نقاش بیش از ۴۰ اثر نقاشی در موضوعات مختلف از جمله تلفیق واقعه عاشورا و دفاع مقدس خلق کرده است و از نکات مهم هنر وی این است که این هنرمند خود، رنگ‎های مورد نیاز نقاشی‎هایش را تولید می‎کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول افزود: به پاس خدمات ارزنده این استاد گرانقدر در عرصه هنر، مراسم بزرگداشت وی با دعوت از کلیه هنرمندان و با حضور امید بن‎عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، حجت‎الله آریائی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، ناصر آریائی‎نیا معاون هنری و سینمای مدیرکل ارشاد خوزستان، نادر سعادتی‎فرد رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و علاقه‌مندان به این چهره ماندگار در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار شد.

وی اضافه کرد: نام‌خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی‎اش که همان نقاشی است گرفته شده است؛ خانواده‎ای که طی چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه‎خانه‎ای تربیت کرده است. بیش از ۴۰ اثر نقاشی استاد به سبک قهوه‎خانه‎ای پشت شیشه‎ای و ۴۰ اثر مینیاتوری استاد نقاش باعث شد تا او به عنوان چهره ماندگار دزفول در سال ۹۲ معرفی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همچنین در این مراسم سیدنظام‎الدین امامی‎فر از اساتید ارتباط تصویری و نقاشی و مدیر گروه ارتباط تصویری دانشکده هنر دانشگاه شاهد، پیرامون خصوصیات و سبک آثار استاد نقاش، سخنانی را ارائه کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت