قوچان‌نژاد: انبار هیأت والیبال حتی یک توپ هم ندارد


قوچان‌نژاد: انبار هیأت والیبال حتی یک توپ هم ندارد

رییس هیأت والیبال خراسان رضوی گفت: آنچه تا به امروز قطعی شده، بدهی 45 میلیونی هیات والیبال است، امیدوارم این رقم بیشتر نشود.

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشکلات مالی و پرداخت بدهی‌های این هیات اظهار کرد: هیات والیبال خراسان رضوی را از مهدی نیکویی، سرپرست پیشین هیات با 45 میلیون تومان بدهی تحویل گرفتم. اسناد و چک‌های هیات والیبال به تازگی در اختیار هیات والیبال قرار گرفته و باید میزان دقیق بدهی‌ها مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر نمی‌توانم اطلاع دقیقی در این خصوص بدهم. به گمانم بدهی هیات والیبال همان مقداری است که مهدی نیکویی پیش از این اعلام کرده بود و امیدوارم بیش از این نباشد.

قوچان‌نژاد در مورد برنامه‌های هیات برای جذب اسپانسر و حامی مالی عنوان کرد: در صورت‌جلسه‌ای که تحویل‌مان داده‌اند، هیات والیبال حتی یک توپ هم ندارد. برای یک هیات استان خیلی بد است که یک توپ و تور هم نداشته باشد. اداره کل ورزش‌وجوانان و فدراسیون والیبال حمایت‌هایی می‌کنند، اما باید به فکر اسپانسر و منابع مالی دیگری باشیم. برنامه‌های هیات والیبال با این منابع قابل اجرا نیست.

وی در خصوص نخستین برنامه هیات والیبال خراسان رضوی ادامه داد: نخستین برنامه‌ای که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم تمرینات مستمر تیم‌های پایه در سالن مهران است. فکر می‌کنم ده تا 12 سال است این اتفاق در والیبال خراسان صورت نگرفته است. تیم‌های پایه ده روز پیش از آغاز مسابقات قهرمانی کشور که معمولا در فصل تابستان هم انجام می‌شود، طی یک فراخوان از سوی هیات والیبال زیر نظر یک مربی تمرینات خود را پیگیری می‌کردند. پرورش استعدادها و تمرینات تیم‌های پایه باید به طور مستمر در طول سال انجام شود.

رییس هیات والیبال خراسان رضوی افزود: برای کشف و پرورش استعدادها در شهرستان نیز نیاز به برنامه‌ریزی داریم. برای تمرینات تیم‌های پایه فراخوان خواهیم‌داد، اما در خصوص ورزشکاران شهرستانی، علاوه بر هزینه‌های زیادی که در خصوص جابجایی و اسکان آن‌ها وجود دارد، نباید اجازه دهیم فعالیت در والیبال منجر به افت تحصیلی این افراد شود. فراخوان هیات به صورت استانی خواهدبود، اما طبیعتا والیبالیست‌های مشهدی حضور بیشتری در این تمرینات خواهندداشت.

قوچان‌نژاد در خصوص برنامه هیات والیبال برای بانوان بیان کرد: تمام برنامه‌هایی که برای آقایان اجرا خواهدشد، برای بانوان نیز در نظر گرفته شده‌است. با توجه به محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که برای بانوان وجود دارد، باید به این قشر توجه‌ای ویژه‌ای شود. تمرینات مستمر تیم‌های پایه در بخش آقایان، در بخش بانوان هم قطعا برگزار می‌شود. این حرکت منجر به پشتوانه‌سازی خوبی برای والیبال خراسان می‌شود. ساختن بازیکن کار تیم لیگ برتری نیست. تیم لیگ برتری نتایج مقطعی می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه حمایت هیات والیبال خراسان رضوی از تیم پیام مشهد یادآور شد: حمایت هیات والیبال از پیام، فقط از لحاظ سخت‌افزاری خواهد بود. منابع مالی برای پیام باید از طریق اسپانسرهای بیرونی جور شود. در خصوص امکانات سخت‌افزاری فقط می‌توانیم سالن مهران را با همین امکانات موجود در اختیار تیم پیام قرار دهیم. امکانات سالن مهران را هم نمی‌توانیم تغییر دهیم. به عنوان مثال گرمایش سالن مهران 200 میلیون هزینه برای هیات در بر خواهدداشت. تجهیز این امکانات در حیطه وظایف هیات والیبال نیست و امکانات سالن را باید اداره فنی‌ومهندسی اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی ترمیم کند.

رییس هیات والیبال خراسان رضوی تصریح کرد: شرایط سالن مهران 15 سال است که تغییری نکرده‌است. هیات والیبال خراسان رضوی خودش مشکلات مالی دارد و به لحاظ قانونی اداره کل ورزش‌وجوانان و هیات والیبال استان هم اجازه کمک مالی ندارند. برای بار اول نیست که سالن مهران در این فصل سرد است. در همین سرما سال‌های قبل، ما هم تمرین کرده‌ایم. سالن مهران هر چه دارد، همین است و مابقی آن را باید اداره کل ورزش‌وجوانان تامین کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!