اولویت کاری وزیر ارتباطات چیست؛ پهپاد پستی یا شبکه ملی اطلاعات؟


اولویت کاری وزیر ارتباطات چیست؛ پهپاد پستی یا شبکه ملی اطلاعات؟

دغدغه و مطالبه اصلی مردم از وزیر جوان استرداد هزینه های تحمیلی ارزش افزوده و همچنین تحقق شبکه ملی اطلاعات است که می طلبد آذری جهرمی در این راستا و در جهت تامین منافع مردم اقدامات شایسته و بایسته ای را در اسرع وقت انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات که در روز دوشنبه ۱۸ آذرماه در جریان برگزاری نمایشگاه تهران هوشمند خبر از «سورپرایز ویژه‌ای» برای مردم داده بود، چهارشنبه شب 20 آذر ماه در صفحه توییتر خود نوشت: 20 ساعت تا سورپرایز! چی دوست دارین باشه؟

اولویت کاری وزیر ارتباطات چیست؛ پهپاد پستی یا شبکه ملی اطلاعات؟

این وعده آذری جهرمی در زمانی مطرح شد که مردم از دولت انتظار داشتند دولتمردان در خصوص نیازهای روزمره و مشکلات آنان چاره اندیشی کنند و تسهیلاتی در این زمینه برای آنان فراهم کنند.

ماجرای وعده شگفتانه وزیر جوان به اینجا ختم نشد تا این که بالاخره پس از گذشت یک روز، آذری جهرمی در روز پنجشنبه 21 آذرماه طی توییتی از سورپرایزی که وعده آن را داده بود رونمایی کرد.

شوک دوباره دولتی ها به مردم

هنوز مردم از شوک خبر سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت بیرون نیامده بودند که آذری جهرمی بعد از معطل کردن یک هفته ای مردم، از پست هوایی رونمایی کرد.

اولویت کاری وزیر ارتباطات چیست؛ پهپاد پستی یا شبکه ملی اطلاعات؟

سورپرایز وزیر جوان با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی مواجه شد که در این میان یکی از کابران شبکه اجتماعی توییتر در واکنش به این خبر نوشت:

اولویت کاری وزیر ارتباطات چیست؛ پهپاد پستی یا شبکه ملی اطلاعات؟

درحالی برای مردم این سئوال مطرح بود که آیا این سورپرایز آقای وزیر قابلیت اجرایی دارد یا خیر که برخی از کارشناسان و دست اندرکاران امر بیان کردند که هنوز مجوز ها و اقدامات لازم برای تحقق این پروژه صادر نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی: پست پهپادی مجوز سازمان هواپیمایی ندارد

در همین رابطه،«علی عابدزاده»، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا کنون شرکت پست برای راه اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است.

اولویت کاری وزیر ارتباطات چیست؛ پهپاد پستی یا شبکه ملی اطلاعات؟

عابدزاده در گفت وگویی درباره فعالیت پهپادها اظهار داشت: اخیرا نظارت بر فعالیت های پهپادی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپادها -پرنده‌های هدایت پذیر از دور- را بر عهده دارد که در همین راستا سامانه ای در این سازمان راه اندازی شده و متقاضیان می بایست با مراجعه به این سامانه، درخواست مجوز فعالیت بدهند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: سامانه مذکور در اختیار مردم است تا کارهایی که نیاز دارند را در آن ثبت کنند.

وی ادامه داد: هر فرد حقیقی یا حقوقی می تواند درخواست خود را در آن ثبت کرده و فعالیت پهپادی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون شرکت پست برای فعالیت پست پهپادی در این سیستم درخواست داده، گفت: با توجه به اینکه سامانه صدور مجوز فعالیت پهپادی به تازگی راه اندازی شده، تا کنون درخواستی از سوی شرکت پست برای اخذ مجوز «پست پهپادی» نداشته ایم.

وزیر ارتباطات پس از معطلی یک هفته مردم جهت سورپرایز که برای عموم مردم اقدامی غیر مهم به شمار رفت، قصد داشت تا این بار در اقدامی غیر مجاز و بدون مجوز مردم را ذوق زده کند.

مهلت ۳ هفته‌ای شورای عالی فضای مجازی به وزیر ارتباطات

درحالی وزیر جوان خود را مشغول غافلگیر کردن افکارعمومی با طرح های فانتزی کرده است که پیش از این شورای عالی فضای مجازی در جلسه این شورا که عصر روز 23 آذر برگزار شده بود، برای ارائه طرح تکمیلی کلان شبکه ملی اطلاعات توسط وزیر ارتباطات یک مهلت 3 هفته ای تعیین کرده بود.

آقای وزیر به وظایف خود عمل کنید؛ شوآف بس است

با توجه به کارهای روی زمین مانده و مسئولیت های محوله وزارت ارتباطات مانند توسعه و تحقق شبکه ملی اطلاعات و همچنین وعده های متعدد وزیر جوان در خصوص پایان وس و بحث برچیدن شرکت های ارزش افزوده، انتظار می رود وزیر ارتباطات در مدت زمان تصدی وزارتخانه ارتباطات به وظایف خود به صورت تمام و کمال عمل کند.

در حال حاضر دغدغه و مطالبه اصلی مردم از وزیر جوان استرداد هزینه های تحمیلی ارزش افزوده و همچنین تحقق شبکه ملی اطلاعات است که می طلبد آذری جهرمی در این راستا و جهت تامین منافع مردم اقدامات شایسته و بایسته ای را در اسرع وقت ترتیب دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان