ناصری: مخالفت‌ها با FATF جناحی است


ناصری: مخالفت‌ها با FATF جناحی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اعتقاد بر اینکه مخالفت‌ها با FATF جناحی است، گفت: اگر مخالفان مجلس یازدهم را در اختیار بگیرند، به تصویب لوایح باقی‌مانده از FATF کمک می‌کنند.

عبدالله ناصری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کنوانسیون‌های بین‌المللی به منزله ضوابط بین‌المللی هستند که همه کشورها باید از آن تبعیت کنند، اظهار کرد: اجماع جهانی درباره لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در دنیا شکل گرفته است واین کنوانسیون‌ها جزء لاینفکی از زیست جهانی شده اند و مخالفت با آنها به هیچ وجه معنا ندارد.


وی درباره دلایل مخالفت با CFT و پالرمو در کشور ادامه داد: مخالفت‌ها جناحی، غیرکارشناسی و ایدئولوژیک است. پیش‌بینی من این است که اگر مخالفان بتوانند مجلس یازدهم را در اختیار بگیرند، به تصویب این لوایح کمک می‌کنند. مخالفت در برابر این لوایح یک نوع مقاومت در برابر اقدامات دولت است. مخالفان دولت ممکن است اظهارنظرهایی کنند که خود را موجه جلوه دهند اما اظهارات آنها وجاهتی ندارد.

این فعال سیاسی با اشاره به مشکلات فروش نفت و دریافت ارز حاصل از آن خاطرنشان کرد: اگر ایران به لوایح CFT و پالرمو بپیوندد، جامعه بین‌المللی می پذیرد که ایران می خواهد وارد گردونه جهانی شده و با دنیا تعامل کند. من معتقدم ایران دو راه بیشتر ندارد یا اینکه مناسبات بین‌المللی را بپذیرد یا سرنوشت کره شمالی را دنبال کند.

ناصری در پایان گفت: آنگونه که کارشناسان اقتصادی می‌گویند، عایدات پذیرش FATF خیلی بیشتر از نپذیرفتن آن است زیرا در صورت نپذیرفتن آن شاهد استهلاک و هدررفتن بیشتر از پیش منابع کشور خواهیم بود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی