وزیر دفاع قطر خواستار گفت‌وگو کشورهای منطقه با ایران شد


وزیر دفاع قطر خواستار گفت‌وگو کشورهای منطقه با ایران شد

وزیر دفاع قطر گفت که تنها را تحقق ثبات در منطقه انجام گفت‌وگو و مذاکرات مستقیم همه همسایگان است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الوطن، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در جلسه‌ای مشترک با خلوصی آکار، همتای ترکیه‌ای خود گفت: وضعیت امنیتی منطقه و جهان و نوع جنگ‌ها و درگیری ها تغییر کرده است و نوع مدیریت کشورها نیز تغییر یافته است.

در این نشست که در قطر و در حاشیه "فروم دوحه" برگزار شد وزیر دفاع قطر در رابطه با ایران و روابطش با کشورهای عربی گفت: قطر بر این باور است که تنها راه تحقق ثبات در منطقه انجام گفت‌وگو و مذاکرات مستقیم با همسایگان و تمام طرف های ذیربط است.

وی افزود: اگر روابط مان با کشورهای همسایه خوب نباشد این مساله برای نسل های آتی ما چالش و خطر ایجاد می کند.

وزیر دفاع قطر در رابطه با اختلافات کشورش با کشورهای عربی هم گفت: قطر در سال 2017 با انواع جنگ ها روبه رو شد اما علیرغم آن از همان روز اول موضعش واضح بود و معتقد بود که گفت وگو و مذاکره سریع ترین راه برای حل اختلافات و حفظ حاکمیت ها است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه پیشرفت حقیقی در روابط کشورش با عربستان بوجود نیامده است گفت: شورای همکاری خلیج (فارس) باید بار دیگر اتحاد خود را به دست بیاورد و تفرقه را کنار بگذارد تا هرگونه گفت‌وگو با ایران نتیجه بخش باشد.

مقامات کشورمان پیش از این چندین بار پیشنهاد گفت وگو با کشورهای منطقه به منظور ایجاد صلح و امنیت در منطقه را مطرح کرده‌اند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز(یکشنبه) در سخنرانی خود در فروم دوحه با اشاره به تلاش برخی کشورهای منطقه برای "خرید امنیت" تاکید کرد که اجرایی شدن ابتکار صلح هرمز، که توسط حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیشنهاد شده است، می‌تواند به برقرار ثبات و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه بینجامد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس