آیا جاسوسی آیفون 11 و آیفون 11 پرو از کاربران حقیقت دارد؟ اپل توضیح می‌دهد


آیا جاسوسی آیفون 11 و آیفون 11 پرو از کاربران حقیقت دارد؟ اپل توضیح می‌دهد

سرانجام اپل درباره نقض حریم خصوصی کاربران به وسیله گوشی‌های جدید خود توضیح داد؛ چیزی که شائبه جاسوسی آیفون 11 و iPhone 11 Pro را به وجود آورده بود. اخیرا «برایان کربز» متخصص امنیت سایبری اعلام کرد نسل جدید گوشی‌های آیفون، داده‌های مربوط به لوکیشن را جمع‌آوری می‌کنند؛ حتی اگر کاربران چنین اجازه‌ای نداده باشند.... نوشته آیا جاسوسی آیفون 11 و...

سرانجام اپل درباره نقض حریم خصوصی کاربران به وسیله گوشی‌های جدید خود توضیح داد؛ چیزی که شائبه جاسوسی آیفون 11 و iPhone 11 Pro را به وجود آورده بود.

اخیرا «برایان کربز» متخصص امنیت سایبری اعلام کرد نسل جدید گوشی‌های آیفون، داده‌های مربوط به لوکیشن را جمع‌آوری می‌کنند؛ حتی اگر کاربران چنین اجازه‌ای نداده باشند. اما به گفته‌ی مقامات اپل، این دلیل بر جاسوسی آیفون 11 و مدل‌های پرو نیست؛ بلکه به تکنولوژی UWB (باند فوق وسیع) مربوط است که در جستجو و اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین دستگاه‌های مجاور نقش دارد. فعلا اپل یک کاربرد را برای این فناوری درنظر گرفته که انتقال وایرلس فایل‌ها از طریق AirDrop است؛ اما شاید در آینده کارکردهای بیشتری داشته باشد.

اعضای خانواده آیفون ۱۱ اپل از UWB بهره‌مند هستند و می‌توانند سایر دستگاه‌های مجهز به آن را در همان نزدیکی‌ها تشخیص دهند. ولی این تکنولوژی هم استانداردهای صنعتی خود را دارد و مطابق مقررات بین‌المللی، باید در برخی مکان‌ها خاموش باشد. سخنگوی اپل دراین‌باره گفت:

آی او اس از سرویس‌های لوکیشن استفاده می‌کند تا مشخص شود آیا گوشی آیفون در چنین مکان‌های ممنوعه‌ای قرار دارد یا خیر؟ که در صورت لزوم، UWB غیرفعال و مقررات رعایت شود.

استفاده آیفون 11 از سرویس لوکیشن برای جاسوسی از کاربران نیست

او همچنین اضافه کرد که مدیریت UWB و استفاده‌ی آن از داده‌های لوکیشن، کاملا روی دستگاه انجام می‌شود و اپل به هیچ وجه اطلاعات مکانی کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند.

این ادعا با یافته‌های برخی از کارشناسان هم تطابق دارد. مثلا «ویل استرافاچ» متخصص امنیتی گاردیَن، پس از بررسی موضوع گفت: «هیچ شواهدی از انتقال داده‌های لوکیشن به یک سرور راه دور وجود ندارد».

کمپانی کوپرتینویی در آپدیت جدید آی او اس یک آپشن اختصاصی را برای این قابلیت اضافه می‌کند؛ اما مشخص نیست چرا زودتر شفاف‌سازی نکرد تا شایعه جاسوسی آیفون 11 از کاربران پخش نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !