صدور مجوز خروج برخی از کالاها قبل از اظهار


صدور مجوز خروج برخی از کالاها قبل از اظهار

مدیر کل استاندارد استان یزد عنوان کرد: با هدف همراهی صادرکنندگان در سال رونق تولید، صدور مجوز خروج برخی از کالاها همزمان یا قبل از اظهار کالا انجام می‌شود.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: تسریع و تسهیل در فرآیند صادرات، سرلوحه منشور کاری این مجموعه است و کارکنان استاندارد یزد بر اساس اعتقاد کاملی که به تدین و تقید صادر‌کنندگان یزدی دارند، در ایجاد تسهیلات در امر صادرات و در نهایت برای واحدهای تولیدی به منظور افزایش رونق تولید، بسیار کوشا و همراه هستند.

وی ادامه داد: بر اساس رصد صورت گرفته از آمار گمرک استان، فرآورده‌های فولادی، کاشی و سرامیک و صنایع شیمیایی عمده صادرات استان را تشکیل می‌دهند که از این موارد، آن دسته از کالا‌هایی که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر هستند بدون نیاز به مراجعه به استاندارد استان و اخذ تاییدیه‌های لازم، به کشور‌های هدف صادر می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استاندارد یزد، زارع در خصوص عملکرد صادراتی اداره متبوع خویش نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 266 اظهارنامه صادراتی در استاندارد یزد به ثبت رسیده که از این تعداد 193 مورد تعیین ماهیت و 73 مورد مابقی، اجباری بوده است.

وی در پایان گفت: پسته، مغز پسته، کشمش، پودر آب پنیر، فرو مولیبدن، اکسید مولیبدن، نایلون و پلاستیک‌های گل خانه‌ایی از جمله مواردی هستند که قبل از اظهار در اداره کل گمرک استان، از طریق نمونه‌برداری و آزمون، مجوز تعیین ماهیت و گواهی انطباق با استاندارد‌های ملی مربوطه صادر و صادرکنندگان مجاز به صادرات می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول