«منجمد 2» یک میلیارد دلار فروخت


«منجمد 2» یک میلیارد دلار فروخت

انیمیشن سینمایی «منجمد 2» با عبور از مرز یک میلیارد دلار، به ششمین فیلم میلیاردی دیزنی و هشتمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد.

«منجمد 2» یک میلیارد دلار فروخت

«منجمد ۲» انیمیشن کمپانی والت دیزنی از مرز یک میلیون دلار فروش در گیشه جهان عبور کرد و به ششمین عنوان این شرکت تبدیل شد که توانسته از این میزان عبور کند. همچنین این انیمیشن در رتبه هشتم پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

این انیمیشن که به کارگردانی سازنده «منجمد»، کریس باک و جنیفر لی ساخته شده، ۳۶۶ میلیون دلار در گیشه جهانی و ۶۶۶ میلیون در گیشه جهانی فروش داشت تا در مجموع فروش به یک میلیارد دلار برسد. این انیمیشن خانوادگی برای نخستین بار چهار هفته پیش اکران خود را آغاز کرده بود.

در سال ۲۰۱۳، نسخه اولیه این انیمیشن ۱.۲۸ میلیارد دلار فروخت تا به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ تبدیل شود. این انیمیشن همچنین چندین جایزه از جشنواره‌های مختلف دریافت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهترین انیمیشن بلند اسکار اشاره کرد.

در بازار‌های جهانی، این انیمیشن بیش از همه کشور‌ها در چین مورد استقبال قرار گرفته و ۱۱۱ میلیون دلار فروخته است. در رتبه‌های بعدی هم کره جنوبی با ۸۵، ژاپن با ۶۷، انگلستان با ۴۹ و آلمان با ۳۹ و فرانسه با ۳۷ میلیون دلار در رتبه‌های بعد قرار دارند.

دیگر اعضای باشگاه میلیاردی‌ها شامل «انتقام‌جویان: پایان بازی» (پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با ۲.۷۹ میلیارد دلار)، «شیر شاه» (۱.۶۵ میلیارد)، «مرد عنکبوتی:دور از خانه» (۱.۳۱ میلیارد)، «کاپیتان مارول» (۱.۱۲ میلیارد)، «داستان اسباب بازی ۴» (۱.۰۷ میلیارد)، «جوکر» (۱.۰۶ میلیارد)، «علاءالدین» (۱.۰۵ میلیارد) می‌شود. همه این فیلم‌ها بجز «مرد عنکبوتی» و «جوکر» توسط شرکت دیزنی منتشر شده اند.

«منجمد ۲» چند روز بعد از این موضوع اکران شد و دیزنی اعلام کرد مجموع فروش محصولات آن به ۱۰ میلیارد دلار رسیده و با این رقم دیزنی رکورد خودش را شکست.

باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403