راه‌اندازی خوشه صنعتی مس و ملیه در زنجان


راه‌اندازی خوشه صنعتی مس و ملیه در زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از راه‌اندازی خوشه صنعتی مس و ملیه در امسال و سال آتی خبر داد.

ایرج احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خوشه کفش هیدج، اظهار کرد: از سال ۹۰ اقدامات برای شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی در این استان آغاز شده است. طرح توسعه خوشه‌های صنعتی فرآیندی است که سه تا پنج سال به طول می‌انجامد و مراحل متعددی نیز دارد.

این مسئول ادامه داد: اجرای خوشه‌های صنعتی در پنج فاز مطالعات، اعتمادسازی، تدوین برنامه عمل، پیاده‌سازی و خروج عامل توسعه از خوشه، انجام می‌شود.

وی افزود: ۶ خوشه در استان به‌عنوان برخوردار از قابلیت توسعه شناخته شده‌ که شامل رشته‌های روی، فرش، کفش، چاقو، مس و ملیله است. در سال ۹۱، "روی" نخستین خوشه‌ای بود که در استان توسعه یافت ولی به واسطه ملاحظات سیاست‌های زیست‌محیطی، اجرای آن متوقف شد.

احمدی تصریح کرد: بعد از آن خوشه فرش طی سه سال در استان انجام و بعد از آن خوشه صنعتی کفش در دستور کار قرار گرفت. تعداد کارگاه‌های فعال در این رشته در سال نخست ۱۴۲ مورد بود که این میزان در پایان سال سوم به ۱۶۲ مورد افزایش یافته است. میزان اشتغال مستقیم در صنعت کفش در هیدج در سال نخست اجرای خوشه، ۹۰۰ نفر بود که این تعداد در پایان سال سوم به ۱۳۵۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای خوشه صنعتی چاقو از سال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: راه‌اندازی خوشه صنعتی مس در سال‌جاری و اجرای خوشه صنعتی ملیله نیز در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، یادآور شد: زیتون طارم، طرح آبزیان ماه‌نشان، کشمش و انگور ابهر، حبوبات هیدج، فرآورده‌های لبنی و نساجی، از دیگر زمینه‌هایی است که ایجاد خوشه‌های صنعتی برای آن‌ها در استان مورد توجه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟