واردکننده ام‌دی‌اف خام در تبریز به پرداخت 450 هزار یوان چین محکوم شد


واردکننده ام‌دی‌اف خام در تبریز به پرداخت 450 هزار یوان چین محکوم شد

ایرنا نوشت: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: واردکننده ام‌دی‌اف خام در تبریز به پرداخت عین ارز به مبلغ 450 هزار یوان چین و جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

سیداحد یوزباشی، افزود: برابر گزارش بانک سامان شعبه مرکزی تبریز دایر بر عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی پرونده ای در این اداره کل تشکیل شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شخصی مذکور برای وارد کردن ام دی اف خام به میزان یک هزار و ۶۸۹ مترمکعب در تبریز اقدام به افتتاح یک فقره حواله ارزی به ارزش ۴۵۰ هزار یوان چین از محل ثبت سفارشات از طریق بانک سامان شعبه مرکزی تبریز کرده بود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی گفت: برابر تعهدنامه ورود، ترخیص و ارائه برگ ترخیص‌کالاهای خریداری شده از خارج کشور تحویل وی داده شده است.

یوزباشی ادامه داد: متهم بر اساس مقررات بانکی و گمرکی شرکت موظف بود ضمن ترخیص کالای ام دی اف جمعا به مبلغ ۳ میلیون یوان چین، پروانه گمرکی مطابق با ثبت سفارش و اسناد تحویلی را حداکثر به مدت ۳ ماه از تاریخ اعلامیه فروش ارز به بانک ارائه دهد تا نسبت به رفع تعهد ارزی اقدام شود.

وی یادآوری کرد: متهم به دلیل عدم ارائه مدارک محکمه پسند و عدم حضور در فرجه قانونی با تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط این اداره کل، اتهام وارده به وی محرز و مسلم شده و طبق قانون تعزیرات حکومتی به پرداخت جریمه محکوم شد و کارت بازرگانی وی نیز به مدت ۶ ماه تعلیق شد.

46

کد خبر 1331691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا