آغاز ارزیابی خسارت زلزله در مناطق شهری میانه


آغاز ارزیابی خسارت زلزله در مناطق شهری میانه

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه از اغاز ارزیابی خسارت زلزله 17 آبان در مناطق شهری خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد بحران میانه، محمدرضا مشایخی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان میانه با بیان اینکه با تامین امنیت و ارائه خدمات بهینه تا برگشت وضعیت زندگی مردم مناطق زلزله زده به روال عادی، در کنار مردم هستیم، بر لزوم استمرار کنترل نظم و امنیت در مناطق زلزله زده تاکید کرد.

وی اعلام کرد: در مناطق روستایی بنا بر نیازها ارزیابی های دقیق جهت تکمیل امکانات و رفع نواقص جزئی در اتاقکها و محل نگهداری احشام انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاههای مربوطه باید با هماهنگی ستاد مدیریت بحران برنامه های تنظیمی خود را انجام دهند از ادارات خدمات رسان خواست تا از هر گونه قطعی انشعابات جلوگیری کرده و ایمنی لازم در محل های اسکان موقت مردم و احشام را فراهم کنند.

مشایخی اعزام تیمهای پزشکی و کارشناسان سلامت روان به صورت دوره ای برای معاینات بالینی و سلامت روان افراد را ضروری خواند و افزود: اقدامات لازم از سوی کارشناسان سلامت روان بومی بنا بر آشنایی آنها با نیاز افراد منطقه جلوی هرگونه سوء استفاده را خواهد گرفت.

مشایخی تامین حمام و سرویس های بهداشتی را از مهمترین نیازهای مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: با کمک خیرین بر تامین این نیازها تلاش داریم که با پیش بینی های لازم در حال تامین است ...

فرماندار ویژه میانه هماهنگی و وحدت رویه در انجام تمامی اقدامات و توزیع کمکهای مردمی و خیرین با محوریت ستاد بحران شهرستان برای توزیع عادلانه و مناسب در مناطق زلزله زده را خواستار شد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق زلزله زده نباید سبب غفلت ما از دیگر مسائل مهم مانند انتخابات باشد بیان کرد: مواظبت از انتخابات از جمله جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از امکانات دولتی، نیروهای تحت امر و زیرمجموعه های ادارات با رصد اطلاعاتی ضروری بوده و ادارات مربوطه باید آمادگی لازم در راستای تامین امکانات، تجهیزات و خودروهای مورد نیاز برای برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه را داشته باشند.

زلزله ۱۷ آبان آذربایجان شرقی به مرکزیت ترک میانه موجب جان باختن ۵ نفر و آسیب ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد و در حال حاضر در حدود ۱۲ هزار نفر در وضعیت اسکان موقت زندگی می کنند.

46

کد خبر 1331692

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته