نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت


نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت

ساری - نقش رسانه های محلی در جریان سازی و جهت دهی به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست اما این رسانه ها جدای از تبلیغ برای جریان خاص باید پاسخگوی عملکرد و اقداماتشان در دوره های مختلف باشند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: فعالیت چشمگیر رسانه های مکتوب و مجازی در مازندران، این استان را از سایر مناطق کشور متمامیز می کند، استانی که شمار زیادی مجوز رسانه ای در آن صادر شده و هریک مخاطبان خاص خود را دارند. جریان سازی رسانه ها برای افکارسازی و افکارسنجی و انتخاب درست، مشارکت پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای نیازمند تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم است.

نقش رسانه های محلی در تنویر افکار عمومی و جهت دهی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل در مازندران تا جایی بود که درصد بالا و قابل توجهی از مردم استان به دولت تدبیر و امید رای دادند اما در حال حاضر که بسیاری از سیاست های دولت و شعارهایش درباره برجام و کلیدسازی برای رفع مشکلات نتیجه نداده، پاسخ این رسانه ها به مردم و مخاطبانش در قبال حمایت ها چیست.

خبرگزاری مهر برای بررسی این مسئله با چند تن از مدیران و مسئولان رسانه ها در مازندران به گفتگو نشسته است. درزی نژاد از روزنامه بشیر در این زمینه با بیان اینکه این روزنامه همواره حمایت از کاندیداهای اصلاح طلب را در برنامه خود داشته است افزود: در انتخابات گذشته ریاست جمهوری طبعا از آقای روحانی به عنوان نماینده این جریان حمایت شده است.

نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت

وی با اظهار اینکه جز حمایت از کاندیدای اصلاح طلبان رویه دیگری نداشتیم ادامه داد: از آقای روحانی با توجه اینکه در مجموعه کاندیداهای اصلاح طلب بود حمایت می کردیم ولی از سوی دیگر، دعوت مردم برای مشارکت در پای صندوق های رای اصل اساسی برای این رسانه محسوب می شود.

وی ادامه داد: همه باید به نوعی تلاش و فعالیت و جریان سازی کنند تا با مشارکت مردم در پای صندوقهای رای، زمینه اقتدار نظام اسلامی بیشتر شود.

درزی نژاد با اشاره به برخی تیترهای این روزنامه در ایام انتخابات ریاست جمهوری، « تکرار می کنیم، باز هم تکرار می کنیم» را از جمله تیترهای حمایتی از جریان اصلاح طلب بیان کرد و گفت: این شعار همیشگی اصلاح طلبان بوده است و از سوی دیگر رویه های اعتدال و امید در شعارها دیده می شود.

در درجه اول باید وظیفه انسانی و رسانه ای خود را در انتخابات که همان مشارکت حداکثری مردم است را عمل کنیم و باید تنور انتخابات را گرم کرد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اکنون با توجه به مسائل و وقایع رخ داده ناشی از سیاست های دولت از عملکرد رئیس جمهور دفاع می کنید پاسخ داد: در درجه اول باید وظیفه انسانی و رسانه ای خود را در انتخابات که همان مشارکت حداکثری مردم است را عمل کنیم و باید تنور انتخابات را گرم کرد.

درزی نژاد با اظهار اینکه انتخابات مال همه است تصریح کرد: در حال حاضر نیز نگاه اصلاح طلبی خود را داریم زیرا این نگاه مبتنی بر تفکرات حضرت امام است و به جریان خاصی اختصاص ندارد.

وی با عنوان اینکه انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت وجود دارد گفت: ریشه همه مشکلات کنونی به دولت ختم نمی شود و همچنان از نگاهی که نسبت به وی داشتیم پشیمان نیستیم.

نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت

مهدی روحی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه های جمله و خبرشمال نیز درباره نقش رسانه های محلی برای جریان سازی افکار عمومی می گوید: در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری اسلامی سعی کردیم از آقای روحانی حمایت کنیم و بیشتر مطالب و تیترهای اصلی این روزنامه در راستای امیدآفرینی و برجام و حمایت از روند روبه رشد اقتصادی مردم بوده است تا مردم را بیشتر به فضای امیدبخش نوید دهیم.

وی یادآور شد: باید با توجه به مقتضیات زمانی، عملکردها را ارزیابی کرد. در آن مقطع، کارها نظیر برجام با حمایت های مسئولان کشور پیش می رفت و ما رسانه ها نیز وظیفه داشتیم در این راستا جریان سازی کنیم.

همه دنبال نقطه عطفی در تاریخ کشور بودند اما متاسفانه همه امیدها رنگ باخت و مانند تیم فوتبالی بودیم که برای پیروزی می جنگیدیم ولی باختیم

روحی، امیدآفرینی و نوید دادن به مردم برای بهترزیستن را وظیفه رسانه ها دانست و گفت: رفع همه مشکلات و تحریم ها را در گرو برجام می دیدیم و همه دنبال نقطه عطفی در تاریخ کشور بودند اما متاسفانه همه امیدها رنگ باخت. مانند تیم فوتبالی بودیم که برای پیروزی می جنگیدیم ولی باختیم.

مدیرمسئول روزنامه خبرشمال در پاسخ به اینکه آیا از سیاست ها و جریان سازی رسانه ای در دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته و عملکرد دولت دفاع خواهید کرد ادامه داد: ما در کشوری زندگی می کنیم که برای هر اتفاقی صدها کارشناس نظر می دهند ولی باید سیاست های کلی نظام در یک رویه خلاصه شود نه در چند رویه و اینکه امروز تربیون های مختلف علیه دولت حرف بزنند چندگانگی را نشان می دهد.

روحی یادآور شد: از سیاست هایی که بخواهد کشور را به سمت رفاه و آسایش مردم پیش برد دفاع می کنیم اما در کشور باید در سیاستگذاری کلان، فرمایشات رهبری فصل الخطاب باشد و هرکسی نباید در موضوع خاص نظر دهد زیرا موضوع خاص مال آدمهای خاص است و ای کاش مسئله برجام ودیگر مسائلی که به نظام مرتبط است در کارگروه خاص بررسی و نتیجه آن خاص شود تا سودش به مردم برسد.

نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت

ساسان شیخی رئیس خانه مطبوعات و سردبیر روزنامه های صبح کاسپین و دیار پاکان نیز بابیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و همه انتخابات تلاش می کردیم تا مردم حضور فعالی در عرصه داشته باشند گفت: به سمت کاندیدای خاصی جهت دهی نداشتیم و بیشتر مطالب آن برای حضور پرشور مردم در صحنه بوده است.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم با پرداختن به شرایط انتخابات در حوزه های مختلف، مردم بیشتر پای صندوق های رای آیند مثلا رسانه های محلی با توجه به شناخت از جوامع محلی بهتر می توانند به معرفی نامزدها و دیدگاه هایشان به مردم بپردازند تا مردم انتخاب درستی داشته باشند.

شیخی، پرداختن به نیازهای شهرستان را از جمله اولویت های رسانه های محلی دانست و تصریح کرد: در انتخابات گذشته حامی آقای روحانی بودیم و به برنامه هایش اشاره می کردیم و اگر اکنون نقدی بر عملکردش وجود داشته باشد نقد خواهیم کرد و نگرانی های مردم را بازنشر خواهیم کرد.

سردبیر روزنامه دیار پاکان ادامه داد: در حال حاضر همان رویه حمایتی دوره انتخابات را درپیش نخواهیم گرفت زیرا پرداختن به نگرانی های مردم اولویت رسانه است و شرایط موجود را باید بررسی کنیم و اینکه رقبا چه کسانی باشند.

حدود ۵۰۰ مجوز رسانه ای اعم از مکتوب و مجازی در مازندران صادر شده است و از این بین ۹ روزنامه، ۴۴ هفته نامه، ٢٥ دوهفته نامه، ٢٥ماهنامه، ٥ دوماهنامه، ٣٥ فصلنامه، ٧ دوفصلنامه، ١٥رسانه الکترونیک غیر برخط در استان فعالیت دارند و بقیه پایگاه های خبری و تلگرامی است.


خبرگزاری مهر - گروه استان ها: فعالیت چشمگیر رسانه های مکتوب و مجازی در مازندران، این استان را از سایر مناطق کشور متمامیز می کند، استانی که شمار زیادی مجوز رسانه ای در آن صادر شده و هریک مخاطبان خاص خود را دارند. جریان سازی رسانه ها برای افکارسازی و افکارسنجی و انتخاب درست، مشارکت پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای نیازمند تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم است.

نقش رسانه های محلی در تنویر افکار عمومی و جهت دهی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل در مازندران تا جایی بود که درصد بالا و قابل توجهی از مردم استان به دولت تدبیر و امید رای دادند اما در حال حاضر که بسیاری از سیاست های دولت و شعارهایش درباره برجام و کلیدسازی برای رفع مشکلات نتیجه نداده، پاسخ این رسانه ها به مردم و مخاطبانش در قبال حمایت ها چیست.

خبرگزاری مهر برای بررسی این مسئله با چند تن از مدیران و مسئولان رسانه ها در مازندران به گفتگو نشسته است. درزی نژاد از روزنامه بشیر در این زمینه با بیان اینکه این روزنامه همواره حمایت از کاندیداهای اصلاح طلب را در برنامه خود داشته است افزود: در انتخابات گذشته ریاست جمهوری طبعا از آقای روحانی به عنوان نماینده این جریان حمایت شده است.

نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت

وی با اظهار اینکه جز حمایت از کاندیدای اصلاح طلبان رویه دیگری نداشتیم ادامه داد: از آقای روحانی با توجه اینکه در مجموعه کاندیداهای اصلاح طلب بود حمایت می کردیم ولی از سوی دیگر، دعوت مردم برای مشارکت در پای صندوق های رای اصل اساسی برای این رسانه محسوب می شود.

وی ادامه داد: همه باید به نوعی تلاش و فعالیت و جریان سازی کنند تا با مشارکت مردم در پای صندوقهای رای، زمینه اقتدار نظام اسلامی بیشتر شود.

درزی نژاد با اشاره به برخی تیترهای این روزنامه در ایام انتخابات ریاست جمهوری، « تکرار می کنیم، باز هم تکرار می کنیم» را از جمله تیترهای حمایتی از جریان اصلاح طلب بیان کرد و گفت: این شعار همیشگی اصلاح طلبان بوده است و از سوی دیگر رویه های اعتدال و امید در شعارها دیده می شود.

در درجه اول باید وظیفه انسانی و رسانه ای خود را در انتخابات که همان مشارکت حداکثری مردم است را عمل کنیم و باید تنور انتخابات را گرم کرد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اکنون با توجه به مسائل و وقایع رخ داده ناشی از سیاست های دولت از عملکرد رئیس جمهور دفاع می کنید پاسخ داد: در درجه اول باید وظیفه انسانی و رسانه ای خود را در انتخابات که همان مشارکت حداکثری مردم است را عمل کنیم و باید تنور انتخابات را گرم کرد.

درزی نژاد با اظهار اینکه انتخابات مال همه است تصریح کرد: در حال حاضر نیز نگاه اصلاح طلبی خود را داریم زیرا این نگاه مبتنی بر تفکرات حضرت امام است و به جریان خاصی اختصاص ندارد.

وی با عنوان اینکه انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت وجود دارد گفت: ریشه همه مشکلات کنونی به دولت ختم نمی شود و همچنان از نگاهی که نسبت به وی داشتیم پشیمان نیستیم.

نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت

مهدی روحی صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه های جمله و خبرشمال نیز درباره نقش رسانه های محلی برای جریان سازی افکار عمومی می گوید: در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری اسلامی سعی کردیم از آقای روحانی حمایت کنیم و بیشتر مطالب و تیترهای اصلی این روزنامه در راستای امیدآفرینی و برجام و حمایت از روند روبه رشد اقتصادی مردم بوده است تا مردم را بیشتر به فضای امیدبخش نوید دهیم.

وی یادآور شد: باید با توجه به مقتضیات زمانی، عملکردها را ارزیابی کرد. در آن مقطع، کارها نظیر برجام با حمایت های مسئولان کشور پیش می رفت و ما رسانه ها نیز وظیفه داشتیم در این راستا جریان سازی کنیم.

همه دنبال نقطه عطفی در تاریخ کشور بودند اما متاسفانه همه امیدها رنگ باخت و مانند تیم فوتبالی بودیم که برای پیروزی می جنگیدیم ولی باختیم

روحی، امیدآفرینی و نوید دادن به مردم برای بهترزیستن را وظیفه رسانه ها دانست و گفت: رفع همه مشکلات و تحریم ها را در گرو برجام می دیدیم و همه دنبال نقطه عطفی در تاریخ کشور بودند اما متاسفانه همه امیدها رنگ باخت. مانند تیم فوتبالی بودیم که برای پیروزی می جنگیدیم ولی باختیم.

مدیرمسئول روزنامه خبرشمال در پاسخ به اینکه آیا از سیاست ها و جریان سازی رسانه ای در دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته و عملکرد دولت دفاع خواهید کرد ادامه داد: ما در کشوری زندگی می کنیم که برای هر اتفاقی صدها کارشناس نظر می دهند ولی باید سیاست های کلی نظام در یک رویه خلاصه شود نه در چند رویه و اینکه امروز تربیون های مختلف علیه دولت حرف بزنند چندگانگی را نشان می دهد.

روحی یادآور شد: از سیاست هایی که بخواهد کشور را به سمت رفاه و آسایش مردم پیش برد دفاع می کنیم اما در کشور باید در سیاستگذاری کلان، فرمایشات رهبری فصل الخطاب باشد و هرکسی نباید در موضوع خاص نظر دهد زیرا موضوع خاص مال آدمهای خاص است و ای کاش مسئله برجام ودیگر مسائلی که به نظام مرتبط است در کارگروه خاص بررسی و نتیجه آن خاص شود تا سودش به مردم برسد.

نقش رسانه‌های محلی در جریان سازی افکار عمومی/امیدهایی که رنگ باخت

ساسان شیخی رئیس خانه مطبوعات و سردبیر روزنامه های صبح کاسپین و دیار پاکان نیز بابیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و همه انتخابات تلاش می کردیم تا مردم حضور فعالی در عرصه داشته باشند گفت: به سمت کاندیدای خاصی جهت دهی نداشتیم و بیشتر مطالب آن برای حضور پرشور مردم در صحنه بوده است.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم با پرداختن به شرایط انتخابات در حوزه های مختلف، مردم بیشتر پای صندوق های رای آیند مثلا رسانه های محلی با توجه به شناخت از جوامع محلی بهتر می توانند به معرفی نامزدها و دیدگاه هایشان به مردم بپردازند تا مردم انتخاب درستی داشته باشند.

شیخی، پرداختن به نیازهای شهرستان را از جمله اولویت های رسانه های محلی دانست و تصریح کرد: در انتخابات گذشته حامی آقای روحانی بودیم و به برنامه هایش اشاره می کردیم و اگر اکنون نقدی بر عملکردش وجود داشته باشد نقد خواهیم کرد و نگرانی های مردم را بازنشر خواهیم کرد.

سردبیر روزنامه دیار پاکان ادامه داد: در حال حاضر همان رویه حمایتی دوره انتخابات را درپیش نخواهیم گرفت زیرا پرداختن به نگرانی های مردم اولویت رسانه است و شرایط موجود را باید بررسی کنیم و اینکه رقبا چه کسانی باشند.

حدود ۵۰۰ مجوز رسانه ای اعم از مکتوب و مجازی در مازندران صادر شده است و از این بین ۹ روزنامه، ۴۴ هفته نامه، ٢٥ دوهفته نامه، ٢٥ماهنامه، ٥ دوماهنامه، ٣٥ فصلنامه، ٧ دوفصلنامه، ١٥رسانه الکترونیک غیر برخط در استان فعالیت دارند و بقیه پایگاه های خبری و تلگرامی است.

کد خبر 4798762

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش