صدای گلایه مردم از زبان هنرمندان / سلبریتی‌هایی که آتش بیار معرکه نیستند


صدای گلایه مردم از زبان هنرمندان / سلبریتی‌هایی که آتش بیار معرکه نیستند

شاید بتوان نشست «صدای مردم» را ادامه حرکت اصولی سلسله نشست‌های «شب‌های شعر اعتراض» دانست که تاکنون 2 نشست آن به همت شهرستان ادب برگزار شده است.

صدای گلایه مردم از زبان هنرمندان / سلبریتی‌هایی که آتش بیار معرکه نیستندبه گزارش فانوس،نشست «صدای مردم» با عنوان صدای گلایه مردم با زبانی دیگر و هنرمندانه، با حضور شاعران، مدیحه‌سرایان و اصحاب رسانه عصر امروز برگزار می‌شود. در این مراسم که به همت مرکز آفرینش‌های هنری بسیج برگزار خواهد شد، شاعران، مدیحه‌سرایان، هنرمندان و اصحاب رسانه قرار است با زبانی هنرمندانه و نخبگانی، گلایه‌های مردم را به گوش مسؤولان برسانند؛ در واقع قرار است با حضور چهره‌های سرشناسی چون ناصر فیض، میثم مطیعی، مجید بنی‌فاطمه، محمدحسین پویانفر، قاسم صرافان، ولی‌الله کلامی‌زنجانی، عبدالرضا هلالی، احمد بابایی، حسین حقیقی، میلاد عرفان‌پور و مهدی سیار زبان گویای انتقادات مردم به شرایط فعلی جامعه باشند. در این مراسم که شرکت برای عموم آزاد است از ساعت 18 امروز دوشنبه 25 آذرماه در خیابان سمیه سالن سوره حوزه هنری تهران آغاز خواهد شد.

* سلبریتی‌هایی که آتش بیار معرکه نیستند
شاید بتوان نشست «صدای مردم» را ادامه حرکت اصولی سلسله نشست‌های «شب‌های شعر اعتراض» دانست که تاکنون 2 نشست آن به همت شهرستان ادب برگزار شده است. در نشست اول که بن‌مایه آن قیام مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر بود، جمعی از شاعران انقلابی و آیینی جدیدترین اشعار خود را خواندند. شاعران حاضر در این برنامه نیز در سروده‌های خود به موضوعات امروزی و امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان توجه نشان داده بودند.
لزوم شفافیت آرای نمایندگان مجلس، برخورد با فساد اقتصادی، نقد رانت‌خواری، آفت آقازادگی، نفی امیدواری مفرط به غرب و دوری از آفات اخلاقی از جمله مفاهیمی بود که در اشعار نخستین شب شعر «اعتراض» مورد توجه شاعران قرار گرفته بود که اشعار این شعرا بازخوردهای فراوانی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. برخی شاعران برجسته و جوان آیینی از جمله سعید حدادیان، محسن ناصحی، قاسم صرافان، احمد بابایی، مهدی زنگنه، میلاد عرفان‌پور، سیدمحمدمهدی شفیعی، رحمان نوازانی، امیررضا یزدانی، محمد رسولی و پیمان طالبی در نخستین «شب شعر اعتراض» حضور داشتند و سروده‌های خود را خواندند. اما این پایان کار نبود و شهرستان ادب پس از 3 ماه دومین شب «شعر اعتراض » خود را با چهره‌های کمتر شناخته شده برگزار کرد که از این نشست هم استقبال خوبی شد. در مجموع باید گفت برپایی اینگونه نشست‌ها که با استقبال اهالی فرهنگ و هنر و رسانه‌ها همراه بوده است یک پیام ویژه در بطن خود دارد و آن اینکه اگر هنرمندی به معنای واقعی، دغدغه مشکلات و گرفتاری‌های مردم جامعه خود را دارد می‌تواند در یک چارچوب مشخص قانونی در فضای محترمانه و منطبق بر رشته هنری خود، صدای رسای گلایه‌ها و انتقادات مردم باشد اینکه همانند برخی سلبریتی‌ها در بستر آلوده فضای مجازی و بدون کوچک‌ترین اطلاعات بر مشکلات موجود اضافه کند و به نوعی آتش‌بیار معرکه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد