تولید سالیانه 159 تن گوشت شترمرغ در سیستان و بلوچستان


تولید سالیانه 159 تن گوشت شترمرغ در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه159تن گوشت شترمرغ و 2 هزار و 300 قطعه جوجه از 12واحد فعال پرورش شترمرغ در این استان تولید وروانه بازار مصرف می‌شود.

نادعلی نوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و استقبال سرمایه‌گذاران در حال گسترش است.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۹واحد پرورش شترمرغ گوشتی به ظرفیت ۲ هزار و ۷۵۰ قطعه و سه واحد با ظرفیت ۷۵ قطعه مولد و هزار و ۱۰۰ قطعه گوشتی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه پرورش شترمرغ در این استان به منظور توسعه منابع جدید پروتئینی، کمک به درآمد خانوار روستایی و اشتغالزایی از سال گذشته در قالب برنامه چهار ساله مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد: سیستان وبلوچستان بهترین شرایط آب و هوایی برای پرورش شترمرغ را دارد به طوریکه با پرورش این پرنده و فروش گوشت، پوست و روغن آن درآمد خوبی عاید بهره‌برداران می‌شود.

نوری اظهار داشت: در چند سال اخیر پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی علاوه بر تولید صنعتی به طور سنتی نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: افق تولید گوشت شترمرغ با توجه به بازار خوب داخلی و امکان صادرات آن به خارج از کشور در سیستان و بلوچستان روشن است.

به گزارش ایرنا پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ از سوی دانشگاه زابل در مجتمع بقیة الله اعظم (عج) چاه نیمه های شهرستان زهک انجام شد.
سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۹۰ به طور فراگیر در تمامی نقاط این استان پرورش شترمرغ را آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هنرنمایی عارف غفوری شعبده باز معروف در شبکه سه + فیلم