ریکال دارو


ریکال دارو

ریکال دارو در سال 98 اتفاق افتاده و این شرکت احتمالا در سال 97 بابت تولید و فروش این داروها سود شناسایی کرده، باید دید تکلیف سود سهامداران چه خواهد شد.

ریکال دارو

به گزارش بورس نیوز، موضوع ریکال داروهای شرکت داروسازی اسوه چند وقتی است که حاشیه ساز شده و شفاف سازی روز گذشته این شرکت به نگرانی های مصرف کنندگان این چند قلم دارو و نیز سهامداران شرکت دامن زد.

محمد حسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه به بورس نیوز گفت: به هر حال ریکال و جمع آوری دارو از بازار به دلایل مختلف ممکن بوده که اتفاق بیفتد ولی با شفاف‌سازی شرکت اسوه در مورد ریکال داروها این شائبه ایجاد می‌شود که شاید داروها به لحاظ کیفی مشکل داشته است.

وی ادامه داد: این مشکلات، مربوط به مباحث فنی بوده و لازم است که سازمان غذا و دارو نظارت بیشتری بر مجوزهای تولید داشته باشد و تولید داروهای این چنینی از استاندارد کیفی بالایی برخوردار باشد و کارخانجات تولیدی بر اساس آیین نامه های تولید کالاهای سلامت محور از جمله دارو، استاندارد لازم را داشته باشند.

ریکال دارو

وی اضافه کرد: چنانچه ثابت شود این داروها که در خط تولید قرار گرفته و بعد هم از طریق داروخانه ها به بازار مصرف عرضه شده، به هر دلیلی دچار مشکل بوده و برای مصرف کننده عوارض در پی داشته اند، شرکت مذکور باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: حتی اگر مواد اولیه مورد نیاز یک قلم دارو به سبب تحریم ها قابل دسترس نباشد، شرکت های دارویی حق ندارند یک داروی غیر کیفی و غیر موثر تولید کنند و مشکل کیفی داروها، هیچ توجیهی ندارد.

محمود نجفی عرب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در گفتگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: موضوع ریکال دارو، اتفاق عجیبی نیست! و طبیعی است که گاهی دارویی ریکال شود و حتی FDA آمریکا هم ممکن است گاهی دستور جمع آوری یک دارو را از بازار صادر کند. چرا که به هر حال بعضی مواقع دارویی به سبب شرایط تولید یا نگهداری یا... با مشکلی مواجه می شود که باید از بازار جمع آوری گردد.

ریکال دارو

وی افزود: در مورد ریکال داروهای شرکت اسوه باید مدیریت این شرکت و یا مسوولان وزارت بهداشت توضیح دهند. می بایست شفاف سازی در این زمینه انجام می شد؛ چرا که عدم شفاف سازی کافی، به شایعات دامن خواهد زد. اما تا آنجاکه اطلاع دارم، ریکال داروهای مذکور برای مصرف کنندگان دارو چندان نگران کننده نیست. اما از آنجا که ریکال دارو در سال ۹۸ اتفاق افتاده و این شرکت احتمالا در سال ۹۷ بابت تولید و فروش این داروها سود شناسایی کرده، باید دید تکلیف سود سهامداران چه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی