گردشگری باید از حالت انفعالی خارج و به کانون اقتصادی مبدل شود


گردشگری باید از حالت انفعالی خارج و به کانون اقتصادی مبدل شود

کلانتری گردشگری را اولویت نخست توسعه ای استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: گردشگری باید از حالت انفعالی خارج و به کانون اقتصادی مبدل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز در گفت و گوی زنده و مستقیم برنامه «دستان آسمان از شبکه یک سیما»، اظهار داشت: بخش گردشگری اکنون به عنوان اولویت نخست توسعه ای استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده، اما این انتخاب و معرفی بدون داشتن برنامه راهبردی، افق روشن و آینده نگری از سوی متولیان امر ابتر می ماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سرزمین رویایی کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی و یا ۷۵۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب و ظرفیت های بکر، اما سهم این حوزه در سبد اقتصادی خانواده ها بسیار محدود است.

وی ظرفیت های بالقوه و ویژه در حوزه میراث معنوی و مواهب طبیعی و تاریخی در این سرزمین رویایی را یادآور شد و گفت: بخش گردشگری بیش از آنکه نیازمند شناساندن و معرفی باشد، از نداشتن یک مدیریت هوشمندانه و مسئولانه رنج می برد.

کلانتری با تاکید بر اینکه گردشگری می تواند به کاهش شکاف عمیق توسعه ای این استان کمک شایانی کند، اظهار داشت: این حوزه به عنوان یکی از ظرفیت های بالقوه و محور اصلی توسعه این استان باید از حالت انفعالی خارج و به یک کانون فعال، پویا، موثر و امیدآفرین در راستای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و شکوفایی همه جانبه استان تبدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سند جامع توسعه گردشگری این استان، گفت: هدف و راهبرد مهم در این سند گردشگری مبتنی بر منفعت و سود اقتصادی است که با ساخت کانون های گردشگر پذیر، تامین زیرساخت های خدمات دهی و با رویکرد درآمدزایی ممکن خواهد بود.

وی تصریح کرد: با احیا، شناسایی، برندسازی و حتی آموزش در این راستا می تواند به نقطه عطفی در رونق و توسعه گردشگری این استان تبدیل شود.

کلانتری گفت: نکته حائز اهمیت در این راستا آن است که نباید توسعه گردشگری در این استان تنها به یک جنبه آن محدود شود و هر منطقه ای از این استان چهار فصل را متناسب با ظرفیت، توانمندی و استعدادش برای آن برنامه ریزی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با با بیان اینکه هنوز بسیاری از ظرفیت های بخش گردشگری در این استان ناشناخته و نهفته مانده است، گفت: با احیا، شناسایی و حتی برند سازی برخی آداب و رسوم زیبا و منحصر به فرد عشایری و غذاهای سنتی و خاص این خطه و برخی رفتارها، آیین ها و فرهنگ های ناب روستایی در این سرزمین می توان به رونق و توسعه بیش از پیش گردشگری آن کمک کرد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز