هشت سال دفاع مقدس ارزش های والای انسانی را در ابعاد متکثر نمایان‌ کرد


هشت سال دفاع مقدس ارزش های والای انسانی را در ابعاد متکثر نمایان‌ کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشادت های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: ایام جنگ تحمیلی از زاویه های مختلف قابل درس آموزی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سیدعباس صالحی شامگاه شنبه(۲۳ آذرماه) در مراسم گرامیداشت شهدای هنرمند با اشاره به اینکه در جمع خانواده شهدا باید راه و رسم مردانگی و‌ عزت را آموخت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در مقاطع مختلف به خصوص در زمان دفاع مقدس درس آموزی هایی داشته است.

وی ادامه داد: در ۲۸۸۸ روز دفاع مقدس ذخیره تاریخی برای آینده ایران فراهم شد، این ایام گرانقدر از زاویه های مختلف قابل درس آموزی است، در هشت سال دفاع مقدس ارزش های والای انسانی در ابعاد بسیار متکثر خود را نمایان‌ کرد، ارزش هایی که وقتی به الگو و روایت تبدیل می شوند قدرت اکسیری تاریخی پیدا می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این دوره تاریخی روح معنوی از این سرزمین برخاست، این دوره معطر و طلایی تاریخ ما فرصتی بود برای اینکه اقشار، اقوام و سلیقه های مختلف برای یک مسیر و فضا کنار هم قرار بگیرند.

صالحی یادآور شد: گاهی این پرسش مطرح بود چرا در قیام امام حسین(ع)، ایشان ترکیب های زیادی در کنار خود قرار دادند، وقتی از قیام عاشورا تا به امروز حرکت می کنیم این ترکیب معنای خود را نشان می دهد و هرکدام حجتی تا آخرالزمان است.

وی افزود: دوره دفاع مقدس اقوام، اقشار و ‌ادیان ‌مختلف کنار هم قرار گرفتند تا هیچ قوم، مذهب، گروه سنی و قشری بی حجت نباشد و بدون الگو نماند، یک بخشی از این اقشار شهدا و ایثارگران هنرمند بودند که با هنر خود در این هشت سال به میدان آمدند، بیش از دو هزار شهید هنرمند(۶۰۰ شاعر،۵۰۰ شهید هنرهای تجسمی، ۵۰۰ شهید هنر نمایشی، ۳۰۰ خوش نویس، ۱۳۰ سینماگر، ۸۰ موسیقیدان) داریم و این یعنی کاروان هنرمندان در آن دوره با مردم همراه بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: این کاروان شهدای هنرمند حجتی هستند که در آن دوره پا به پای مردم به میدان آمدند، آن عزیزانی که رفتند حجتی هستند برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه؛ هم زیستی فردی و اجتماعی آنها آموختنی است و قطره قطره بندگی آنها برای امروز ما درس آموز است.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...