مردم نگران محصولات غذایی «تراریخته» نباشند!


مردم نگران محصولات غذایی «تراریخته» نباشند!

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:مردم درباره مصرف مواد غذایی تراریخته نگران نباشند؛ چراکه تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه ممکن است این محصولات سلامت مردم را به خطر بیندازد وجود ندارد.

به گزارش افکارنیوز،

زهرا عبدالهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درباره «وجود محصولات غذایی تراریخته و نگرانی مردم»، گفت: نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: وزارت بهداشت همیشه نظر خود را اعلام کرده که مصرف محصولات تراریخته در قالب آن استاندارد‌ها و پروتکل‌های موجود و ضوابطی است که باید رعایت شده باشد؛ یعنی از نظر واردات، آن ماده غذایی از کجا وارد شده باشد و اگر به لحاظ تراریختگی مطابق با استاندارد‌های ایران که توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

​مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: اکنون روغن‌هایی که مصرف می‌کنیم؛ مثلا روغن سویا و روغن‌های مایع در کل دنیا تراریخته هستند.

عبدالهی متذکر شد: بنابراین انواع روغن‌های مایع مصرفی ما از دانه‌های تراریخته تهیه می‌شوند و سالهاست در ایران و خیلی کشور‌های دیگر مصرف می‌شوند و تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه ممکن است این محصولات سلامت مردم را به خطر بیندازند، وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس