حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شد


حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شد

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شده و در بسیاری از مناطق قیمت‌ها به کف بازار رسیده است.

به گزارش افکارنیوز،

حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای امسال بازار مسکن در شرایط رکود تورمی به سر می‌برد در نیمه دوم امسال این بازار وارد شرایط رکود غیر تورمی شده و با توجه به آنکه میزان معاملات مسکن نسبت به سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است بنابراین قیمت‌ها هم در این بازار روند نزولی به خود گرفته است.

اخبار اقتصادی- او با اشاره به اینکه قیمت مسکن در واحد‌های بزرگ تا ۴۰ درصد و در واحد‌های کوچک تا ۳۰ درصد کاهش یافته است این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا اسفند ماه ما شاهد کاهش ۱۵ درصدی هم خواهیم بود.

عقبایی با اشاره به اینکه بازار مسکن در طی یکسال گذشته ۴ برابر نرخ تورم افزایش یافته است گفت: این بازار ظرفیت کشش افزایش قیمت را ندارد و تا نیمه اول سال ۹۹ هیچ تغییری در رشد قیمت‌ها نخواهیم داشت.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: حباب‌هایی که در بازار‌های مسکن وجود داشته کاملا ترکیده است و قیمت‌ها در این بازار شکسته شده است به طوری که نرخ‌ها در بسیاری از مناطق به کف بازار رسیده است.

او افزود: تا نیمه اول سال ۹۹ هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و بازار مسکن در نرخ‌های اجاره هم متناسب با نرخ تورم قیمت‌ها تغییر خواهد کرد.

عقبایی با اشاره اینکه نرخ دلار در چند ماه گذشته نوسان قیمتی داشته است گفت: بازار مسکن در مقایسه با سایر بازار‌ها بسیار مقاوم است و تأثیری از سایر بازار‌ها نخواهد گرفت و با توجه به آن که مسکن به عنوان یک کالای مصرفی به شمار می‌رود متناسب با نرخ تورم تغییرات کمتری خواهد داشت.

نائب رئیس اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: تا پایان بهار ۹۹ قیمت‌ها در بازار مسکن نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه تا ۱۵ درصد هم روند کاهشی خواهد یافت و این در حالی است که به نظر می‌رسد میزان معاملات نسبت به ماه‌های گذشته افزایش اندکی پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت