شناسایی مدارس در خطر آبگرفتگی و نقاط آسیب‌پذیر خوزستان


شناسایی مدارس در خطر آبگرفتگی و  نقاط آسیب‌پذیر خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه مدارسی که زیرآب می‌روند و نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شده‌اند، گفت: دستگاه‌های متولی باید از اکنون و قبل از افزایش میزان بارش‌ها کارهای اولیه را در نقاط آسیب‌پذیر انجام دهند.

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان که شامگاه یکشنبه (۲۴ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به فقدان زیرساخت‌ها، دچار مشکلات عدیده‌ای است و می‌بینیم که با بارندگی ۲۰ میلیمتری، اهواز و سایر شهرهای استان دچار مشکل آبگرفتگی و مسائل دیگر می‌شوند زیرا در بخش فاضلاب و زیرساخت فاضلاب دچار مشکل هستیم و در بخش آب‌های سطحی هم کانالی برای هروج آب‌های سطحی در شهرهای خوزستان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه همیشه نباید ساده‌ترین راه را انتخاب کنیم، افزود: به دلیل این مشکلات گاهی مجبور می‌شویم مدارس را تعطیل کنیم که این موضوع به آموزش آسیب وارد می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته وضعیت ما در پیش‌بینی‌ها و هشدارها بهتر شده است. گرچه هنوز در بحث پیش‌بینی‌های هواشناسی ایراداتی وجود دارد.

حاجی‌زاده با اشاره به بهبود وضعیت تجهیزات هواشناسی خوزستان، بیان کرد: انتظار می‌رود وضعیت پیش‌بینی‌ها نیز بهتر شود و آمارها و اطلاعات بیشتری از سوی سازمان هواشناسی کشور ارایه شود.

وی عنوان کرد: در پیش‌بینی سه ماهه پاییز امسال، بارندگی در آذرماه کم پیش‌بینی شده بود اما مشاهده می‌کنیم که سامانه‌های پر قدرتی در آذرماه وارد خوزستان می‌شوند. با توجه به مشکلات زیرساختی خوزستان، این شرایط موجب می‌شود تصمیم.گیری‌ها سخت شود. البته هشدارها و پیش‌بینی‌های هواشناسی خوزستان نسبت به سال گذشته بهتر شده است اما باید اخطارها ۷۲ ساعت قبل از حوادث جوی داده شوند.

وی با تاکید بر لزوم پای کار آمدن نهادهای خدماتی و زیرساختی خاطرنشان کرد: نباید برای هر بارندگی جلسه‌ای برای انجام خدمات برگزار شود بلکه هشدارها تنها به منظور آماده‌باش هستند. تجهیزات همه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید قبل از بارش‌ها یا سیل آماده شوند و پای کار بروند.

وی با بیان اینکه گاهی شرایط آبگرفتگی در برخی نقاط به گونه‌ای است که ممکن است چندین دستگاه مکنده هم جواب ندهد، عنوان کرد: گاهی نمی‌توانیم کاری کنیم اما حضور نیروهای خدماتی در شهر مردم را متقاعد می‌کند که مسئولان پای کار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: زمانی که هشدارها به دستگاه‌ها ارائه می‌شود به معنی این است که قبل از حادثه در حالت آماده‌باش قرار بگیرند و پای کار باشند. اینکه با این وضعیت زیرساختی، تجهیزات اندک ما هم پای کار نباشند درست نیست.

حاجی‌زاده با بیان اینکه مدارسی که زیرآب می‌روند و نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شده‌اند، گفت: دستگاه‌های متولی باید از اکنون و قبل از افزایش میزان بارش‌ها کارهای اولیه را در نقاط آسیب‌پذیر انجام دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها نباید مشکلات را گردن هم بیندازند بلکه باید همپوشانی کنند تا کارها انجام شوند. همچنین در پی سیل سال ۹۷ و سیل اخیر نقاط آسیب‌پذیر مشخص شده‌اند و در برخی نقاط جهت استحکام‌بخشی سیل‌بندها اقدام شده و در برخی نقاط کار نشده یا کم کار شده است که باید از اکنون دستگاه‌های متولی به این نقاط اعزام شوند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌ها در روز دوشنبه، گفت: با توجه به اینکه شدت بارش‌های این سامانه در بوشهر است، در استان همجوار ما وضعیت اضطراری اعلام شده است. این سامانه سال گذشته نیز وارد خوزستان شد و مناطق زیادی از خوزستان به ویژه جنوب تا بهبهان را تحت تاثیر قرار داد و اکنون نیز بیشترین فعالیت این سامانه در جنوب خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در این سامانه، بارندگی اهواز نیز ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است. اهواز با ۳۰ میلیمتر بارندگی دچار مشکلات زیادی شد و قطعا با ۶۰ میلیمتر بارندگی هم دچار مشکلات زیادی خواهد شد بنابراین باید همه فرمانداران و اعضای ستاد مدیدیت بحران خوزستان آماده‌باش شوند. طبق دستور استاندار، همه ماموریت‌ها لغو است و مسئولان حتی برای جلسه با وزیر هم نباید از استان خوزستان خارج شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)