شماری از نیروهای سودان، یمن را ترک کردند


شماری از نیروهای سودان، یمن را ترک کردند

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام رسانه‌های خبری شماری از نیروهای سودانی مستقر در یمن سواحل غربی این کشور را ترک کردند.

به گزارش یکشنبه شب پایگاه خبری المیادین، حدود چهار تیپ از نیروهای سودانی، ساحل غربی یمن را ترک کردند و ۲ تیپ از این نیروها در این منطقه باقی ماندند.

منابع آگاه به المیادین گفتند که سودانی‌ها شمار نیروهای خود را کاهش داده‌اند اما به طور کامل از ساحل غربی خارج نشده اند.

امارات متحده عربی و سودان در ماه‌های اخیر خروج بخشی از نظامیان‌شان در یمن را آغاز کرده‌اند؛ نیروهایی که از فروردین ۹۴ در قالب ائتلاف سعودی در یمن حضور دارند.

با آغاز عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن در سال ۲۰۱۵ موسوم به عملیات "طوفان قاطعیت"، هزاران مزدور سودانی راهی یمن شدند که تاکنون به کشته شدن شمار زیادی از آنها انجامیده است.

سودان که با پیروی از سیاست‌های دولت سعودی در سال های اخیر به کشوری بی ثبات در شاخ آفریقا و در عین حال به ابزاری در دست سیاستمداران دولت‌های ثروتمند خلیج فارس تبدیل شده، این روزها با مشکل تلفات نظامیان خود در قضیه تجاوز به یمن نیز دست به گریبان است؛ قربانیانی که برای فرار از فقر و تنگدستی راهی یمن شده اند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...