اخطاریه مدیریت بحران خوزستان در خصوص بارش شدید باران


اخطاریه مدیریت بحران خوزستان در خصوص بارش شدید باران

ایسنا نوشت: اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید باران، اخطاریه‌ای صادر کرد.

در اخطاریه امشب (۲۴ آذرماه) اداره‌کل مدیربت بحران خوزستان آمده است: "پیرو اخطاریه قبلی این اداره‌کل و با توجه به هشدار مجدد امروز سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص آغاز فعالیت سامانه بارشی، از فردا دوشنبه (۲۵ آذرماه) بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق در نیمه جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین گاهی وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات وجود دارد.

روز دوشنبه در نیمه جنوبی خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس حداکثر ۵۰ تا ۸۰ میلیمتر و در نیمه شمالی خوزستان حداکثر ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه (٢۶ آذرماه) در شمال خوزستان حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت.

همچنین در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، بارش تگرگ، برخورد صاعقه، مه‌آلودگی و کولاک برف در ارتفاعات، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی و کاهش دید و متلاطم و مواج شدن خلیج فارس وجود دارد."

در ادامه این اخطاریه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: "در این خصوص باید جهت احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه انجام شود. همچنین با توجه به پیش‌بینی وقوع شرایط مشابه در استان‌های مجاور خوزستان، نسبت به صدور هشدار، اتخاذ کلیه تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، تداوم آماده‌باش واحدهای تابعه سطح خوزستان و شهرستان و حضور در محل فعالیت تا زمان اعلام عادی شدن وضعیت جوی، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع حوادث احتمالی، اتخاذ سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات به این اداره‌کل ارسال شود."

2323

کد خبر 1331629

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا