اجرای طرح همسفر تا بهشت برای دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان


مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: طرح همسفر تا بهشت هدیه مقام معظم رهبری جهت اعزام زوج های جوان دانشجو به مشهد اجرا می شود.

حجت الاسلام مرتضی جمالی عصر امروز ۲۴ آذر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد ازدواج دانشجویی همه دانشگاه ها از جمله دانشگاه‌ های آزاد اسلامی، پیام نور، دولتی، علمی کاربردی و دیگر دانشگاه ها هر ساله طرحی تحت عنوان " همسفر تا بهشت " را اجرا می کنند و هدف از برگزاری این طرح ترویج ازدواج دانشجویی به دور از تجملات است.

وی با بیان اینکه هر سال از اول تا پایان آذرماه اقدام به ثبت نام زوج های دانشجویی می کنیم، توضیح داد: یک سال از عقد این دانشجویان باید سپری شده باشد ضمن اینکه حداقل یکی از دو زوج جوان باید دانشجو باشند، این افراد باید به سایت ezdevaj.nahad.ir مراجعه و ثبت نام‌ خود را انجام دهند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به اینکه اعزام دانشجوبان به سفر مشهد مقدس از اول دی ماه آغاز و تا ۲۳ اسفند ماه ادامه دارد، یادآور شد: این سفر ۳ روزه رایگان و هدیه مقام معظم رهبری است.

جمالی ادامه داد: در مشهد مقدس در تالاری جشن ازدواج دانشجویی برای این دسته از دانشجویان برگزار و برنامه هایی شامل کارگاه های آموزشی مهارت، کارگاه اختصاصی با حضور روانشناسان برتر، کارگاه اختصاصی بانوان و مردان، قرائت پیمان نامه ازدواج اجرا می شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۰ زوج جوان در دانشگاه ولی عصر(عج) ثبت نام و به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال نیز تاکنون ۷۰ زوج ثبت نام کردند و تا آخر ماه فرصت ثبت نام وجود دارد.

جمالی اعطای تسهیلات کم بهره یه میزان ۵ میلیون تومان به هر زوج با بهره ۲ درصد از بانک رسالت را از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد و افزود: این برنامه را از امسال شروع کردیم و متقاضیان می توانند به دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مراجعه و معرفی نامه برای بانک رسالت جهت دریافت وام‌ ۵ میلیون تومان را دریافت کنند.

وی با اشاره به وجود ۶ خوابگاه دخترانه و ۲ هزار دانشجوی دختر در دانشگاه ولی عصر رفسنجان تصریح کرد: یکی از برنامه های فرهنگی ما اعزام مشاوران مبلغ به این خوابگاه ها است که در سال جاری بیش از ۱۷ مشاور خانم به خوابگاه های دخترانه اعزام کردیم که این مبلغین مشاوره هایی در حوزه معضلات اجتماعی، روابط بین دختر و پسر، ناهنجاری های خانوادگی، مسائل مذهبی و ... ارائه می دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر رفسنجان از محفل انس با قرآن کریم سه شنبه شب هفته جاری با حضور قاری بین المللی استاد شایق در دانشگاه یاد کرد و ادامه داد: برگزاری دوره سواد رسانه ای جهت ارتقا سواد دانشجویی برای جلوگیری از بروز آسیب های فضای مجازی از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد برای دانشجویان است که این دوره با حضور دانشجویان سراسر استان پنجشنبه هفته جاری در محل دانشگاه ولی عصر رفسنجان برگزار خواهد شد.

جمالی عنوان کرد: در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان هم ۳ درس اصلی ارائه می شود و در این دروس دانشجو می تواند خلاقیت خود را نشان دهد که درس اول جهاد اکبر، خودسازی و جامعه سازی است درس دوم نظام اندیشه اسلامی است که بر اساس کتاب اندیشه اسلامی مقام رهبری این برنامه تدریس می شود در این بحث نظام اندیشه سیاسی و گام های سیاسی مطرح و نظام حق را به دانشجویان آموزش می دهد و سومین درس هم رسالت الهی است که این درس نقش هر فرد در جامعه کنونی را تبیین و دانشجویان را وادار به کار و ایده پردازی و خلاقیت می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس