30 هزار تن از صید استان بوشهر غیرمجاز است


30 هزار تن از صید استان بوشهر غیرمجاز است

بوشهر - ایرنا- رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: در زمان حاضر از 60 هزار تن صید و تولید آبزیان دریایی در این استان 30 هزار تن آن غیر مجاز و به وسیله صیادان بی‌هویت صید می‌شود.

عقیل دشتیان نسب روز یکشنبه درنشست انتقال یافته‌های شیلاتی در بخش صید وصیادی در استان بوشهر افزود:صید غیرمجازباعث ایجاد فشار به زیست گاهها و نابودی ذخایر خلیج فارس می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ذخایر خلیج فارس به دلیل فشار بیش از حد و استفاده از ادوات صید غیرمجاز روبه نابودی است.

دشتیان نسب با بیان اینکه وزن شوریده ۷۰۰ گرمی به ۳۰۰ گرم کاهش یافته است گفت: این وضعیت نشان می‌دهد وزن ماهیان تجاری به نصف کاهش یافته اجازه زادآوری به ذخایر داده نمی شود.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: بازسازی ذخایر و ایجاد تنفس در فصل تخم‌ریزی ا زجمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با افزایش جمعیت و تقاضای بیشتر برای آبزیان دریایی فشار براین منابع مضاعف شده است به گونه‌ای که سالانه ۱۷۰ تن آبزی در کشور تولید می‌شود که ۵۳ درصد از دریا و ۴۷ درصد از آبزی‌پروری تامین می‌شود.

دشتیان نسب اضافه کرد: در سال‌های گذشته به‌علت محدودیت منابع دریا حرکت به سمت افزایش تولید به شیوه آبزی پروری افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای حفاظت از منابع و ذخایر دریایی راهی به جز مشارکت بهره‌برداران و معرفی صیادان بی هویت وجود ندارد.

دشتیان نسب یادآورشد: بسیاری از ذخایر خلیج فارس به‌دلیل صید بی رویه در حال کاهش و در خطر انقراض قرار دارد که تلاش می‌شود با برگزاری این گردهمایی‌ها و ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی با بهره‌برداران از توان آنها برای حفظ و پایداری ذخایر استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید