جنوب گیلان ظرفیت بالایی در تولید انرژی های تجدید پذیر دارد


جنوب گیلان ظرفیت بالایی در تولید انرژی های تجدید پذیر دارد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از انرژی های تجدید پذیر گفت:  جنوب استان منابع خوبی برای تولید انرژی های تجدید پذیر است از این رو باید زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی دراین حوزه فراهم کنیم.

عظیم بلبل آبادی غروب یکشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود : مصرف بهینه به معنای استفاده نکردن برق در زمان ضرورت نیست؛ اما استفاده از انرژی باید همواره به صورت صحیح، هوشمندانه و اصولی باشد.

وی تصریح کرد : با راهکارهای بسیار ساده چون تنظیم دمای کولر در دمای آسایش می توان صرفه جویی خوبی در زمینه صرفه جویی در مصرف برق داشت.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه انرژی توسط همگان گفت : امروزه از مدیریت مصرف به عنوان ششمین سوخت کره زمین تعبیر می شود به حدی که نیروگاه مجازی هم برای آن ایجاد شده است.

بلبل آبادی با بیان اینکه تامین هر کیلو وات ساعت برق در زمان پیک قیمت گزافی را برای وزارت نیرو تحمیل می کند، تصریح کرد: سالانه با افزایش چهار تا پنج هزار مگاوات مصرف برق باید یک نیروگاه احداث شود که تولید هر مگاوات برق، خود نیازمند سرمایه گذاری یک میلیون دلاری است و علاوه بر این احداث شبکه برق نیازمند تخریب جنگل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در بخشی دیگر از این جلسه گفت: شش مرکز خصوصی و ۱۷ مرکز دولتی در استان برای دیالیز وجود دارد که یکهزار و ۳۰۰ بیمار دیالیزی را تحت پوشش قرار می دهد.

سالاری افزود: تا کنون ۲۰ دستگاه دیالیز تحویل گرفته شده که در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است اما ۶۳ دستگاه دیگر مورد نیاز است که برای اعتبار مورد نیاز خرید آن چهار میلیارد تومان می باشد.

مدیرکل مرکز زمین شناسی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: این مرکز با شناسایی فرصت ها می تواند برای کشف معادن و تولید ثروت و توسعه استان کمک کند.

پانته آ گیاهچی اظهار داشت : همچنین با شناسایی تهدیدات و مخاطرات زمین شناختی و مسائل زیست محیطی موجب جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی می شود.

وی با اشاره به مطالعات زیست محیطی استان توسط این مرکز گفت: پروژه ای در قالب مدیریت بحران با ۳۹ پژوهش در استان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این مرکز به موضوع پسماندها نیز ورود کرده و آن را واکاوی کرده است، اظهار داشت : پسماندها موجب آلودگی منابع آبی و رودخانه شده در حالی که باید قبل از بوجود آمدن بحران و تشدید آن پیشگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا