رشد 17 درصدی صادرات کالا از طریق مرز زمینی آستارا


رشد 17 درصدی صادرات کالا از طریق مرز زمینی آستارا

رشت - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت : طی هشت ماه گذشته 383 هزار و 342 تن کالا از طریق ناوگان حمل ونقل بین المللی از مرز آستارا صادر شده که نسبت به همین زمان در سال قبل 17 درصد رشد دارد.

محمدرضا نازک کار عصر دوشنبه در یک نشست خبری افزود : طی هشت ماه گذشته ۷۷ هزار و ۱۹۸ تن کالا نیز به استان وارد شده که نسبت به سال قبل کاهش سه درصدی دارد.

وی با اشاره به ترانزیت کالا از استان عنوان کرد : طی هشت ماه امسال ۱۵۶ هزار و ۲۹۸ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این میزان ۱۳۲ هزار و ۴۰۵ تن از مرز آستارا و ۲۳ هزار و ۸۹۳ تن از طریق بندر انزلی انجام شده است.

وی در ادامه به توزیع لاستیک بین رانندگان استان اشاره و تصریح کرد:در راستای حمایت از رانندگان حمل و نقل عمومی از تیرماه سال گذشته تا کنون ۳۲ هزار و ۴۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان فعال در بخش جابجایی کالا و مسافر استان گیلان توزیع شده است.

نازک کار، تامین بدون واسطه لاستیک مورد نیاز رانندگان، ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از ایجاد بازار کاذب و نیز جابجایی به موقع بار و محصولات کشاورزی و صنایع را از عمده اهداف این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره به هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرایی شدن این طرح اظهار داشت: رانندگان با دارا بودن کارت هوشمند فعال ناوگان، مدارک شناسایی خودرو و مدارکی مبنی بر فعالیت در حوزه استحفاظی استان گیلان می توانند به انجمن صنفی رانندگان شهرستان مراجعه و لاستیک مورد نیاز خود را طبق شرایط اعلام شده دریافت نمایند.

وی با یادآوری اینکه تخصیص سهمیه لاستیک به رانندگان بر اساس پیمایش است، اظهار داشت: در بخش حمل و نقل مسافر ه هر دستگاه اتوبوس در ازای ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد و مینی بوس در ازای ۱۵ هزار کیلومتر کارکرد دو حلقه لاستیک تخصیص می یابد که در بخش جابجایی کالا نیز به وسایل نقلیه باری با ظرفیت ۲۰ تن به ازای ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد، وسایل نقلیه باری بیش از ۲۰ تن تا ۴۰ تن به ازای ۱۵ هزار کیلومتر کارکرد وسایل نقلیه باری با ظرفیت بیش از ۴۰ تن به ازای ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد ۲ حلقه لاستیک ارائه می شود.
نازک کار همچنین در ادامه با اشاره به تعداد ۱۶ مجتمع خدماتی- رفاهی در حال بهره برداری در طول راههای استان گفت : به منظور ارائه خدمات به کاربران جاده ای در استان ۹مجتمع خدماتی رفاهی جدید نیز در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه به آغاز رسمی طرح زمستانه پلیس راه و دستگاه های مربوطه اشاره کرد و گفت: ۳۲۱ دستگاه انواع ماشین آلات با ۵۱۷ راهدار و اپراتور مجرب برای ۲۰ راهدارخانه ثابت و هشت راهدار خانه سیار برای طرح زمستانه امسال در مسیرهای جاده ای مستقر شدند.

وی مجموع تردد ثبت شده توسط دستگاه های تردد شمار در محورهای استان را طی هشت ماه گذشته ۲۸۹ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۱۵ تردد عنوان و تصریح کرد: طی این مدت ؛ ۱۲ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۶۷ دستگاه به استان وارد و ۱۳ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۵۸ دستگاه از استان خارج شدند.

از ۲۶ آذر تا اول دی ماه هفته حمل و نقل جاده ای ، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان